Amire a legtöbb vállalkozásnak szüksége van az a jól működő weboldal. Össze szedtem öt olyan dolgot, ami szükséges egy jól működő weboldalhoz.
De mitől jó egy weboldal?
Mitől lesz jól működő weboldal?
A jól működő weboldal első sorban betölti a célját, és a megcélzott célcsoport látogatói megtalálják rajta amit kerestek, amiért felkeresték a weboldalt. A weblap ebből is látszik, hogy elég sokrétű lehet, mert teljesen mást keres rajta egy információkat kereső, böngésző személy, és a célzottam konkrét információkat kereső látogató, akinek már kifejezett célja, szándéka van a weboldalon talált információkkal. Pl. árajánlatkérés vagy vásárlás. Ma már rengeteg vállalkozásnak és cégnek van honlapja, ezért a jó honlappal ki lehet ezek között tűnni.
Első dolog a weboldal címe
Fontos a jó cím, a jó title! Ez az egyik legfontosabb elem a weboldalon, és szinte az első dolog amit a látogató elolvas amikor megnyitja a weblapot.
A weboldal címe világos és érthető legyen mind a látogatóknak, mind a Google és más webes keresőknek. Az a cím H1 értékkel jelenik meg a HTML tag-ek között, és kiemelten fontos. Bemutatja, hogy miről szól a weboldal, felkelti a látogató érdeklődését, és cselekvésre, elolvasásra ösztönöz.
Tehát a címnek több szerepe is van, ezért nem könnyű jó címet adni. A megfelelő cím kiválasztásában segíthet, ha az általunk készített tartalomra, témára, vagy kereső szóra rákeresünk a Google keresőben, és megnézzük a találatokban, hogy milyen címek jelennek meg. Az eredmények alapján könnyebben eldönthetjük, hogy milyen címet adjunk a szövegünknek.
Második dolog a webdesign, a weboldal megjelenése
Amit először meglátunk, hogy milyen a weboldal megjelenése, a design-ja. A honlap megjelenése sorsdöntő lehet, mert nagyban befolyásolja a látogatót, hogy elolvassa-e a weboldalt, vagy bezárja.
A szép webdesign eladja a weboldalt, és elolvasásra készteti a látogatót. A tervezésnél figyelembe kell venni, hogy milyen színeket használjunk, milyen képekkel illusztráljuk a honlapot. Cél az, hogy a weboldal megjelenése, designja közvetítse a mondanivalót, és egyensúlyban legyen a tartalom. A honlap színe meghatározó jelentőségű, ezért a témamájának, a céljának, és a megcélzott látogatói kör számára megfelelő színeket válassz.
A különböző látogatók más-más megjelenést részesíthetnek előnyben, de egy közös pont van. Egy esztétikus megjelenésű, szép, áttekinthető weboldalt szívesen megnéznek, s a jól tagolt szöveget könnyebben átolvassák. A megfelelő tagolással, címekkel, sortávolsággal szép weboldalt készíthetünk, amely így gyorsan átolvasható.
Harmadik dolog a jó címek és szöveg
A látogatók figyelmét a jó címmel tudjuk leginkább megragadni, és az utána következő szöveggel. Fontos, hogy végig vezessük a látogatót a weboldalon addig, amíg el nem jut a kívánt cselekvésig, például a kapcsolatfelvételig, árajánlatkérésig. A weboldal tartalmában több cím is megadható az alcímekkel együtt. Ahogy a honlapot átolvasva haladunk a főcím, azaz a H1 cím után az alcímekkel (H2, H3, H4) tagoljuk a honlap tartalmát, ezzel kiemelve a fontos és lényeges részeket vezetve az olvasót, és jól olvashatóvá, áttekinthetővé téve a honlapot.
Negyedik dolog a jó képek használata
Az ember vizuálisan sokkal jobban befogadja az információt képek formájában, mint szöveges formában. Ezért nagyon fontos a megfelelő és jó minőségű képek használata. Sokszor a legjobb saját képeket használni, de ha nincs erre lehetőségünk, vagy a témában jobbnak látjuk máshonnan beszerzett képek használatát, akkor választhatunk az ingyenes képeket kínáló weboldalak képei közül, vagy a fizetős stock fotó oldalak kínálatából.
Ingyenes képek
Fizetős képgyűjtemények
Ötödik dolog az elérhetőségek és a használhatóság
Fontos, hogy a weboldalon könnyen megtalálható legyen a telefonszám, az üzlet vagy vállalkozás címe. Ez felhasználóbarát megoldás, és a látogatóknak is hasznos. Nem jó, ha keresni kell, nincsenek ezek az információk a látogató szeme előtt amikor fel akarja venni velünk a kapcsolatot, felhívna minket, és nem találja meg a telefonszámot.
Webtárhely fontossága
Fontos a jó webtárhely amely megbízhatóan tárolja a weboldalt és biztosítja a honlap folyamatos elérhetőségét. A jó tárhely mérete is elegendő a feladatok és a külön biztonsági mentések tárolásához, ezért jellemzően legalább 3GB és 5GB méretű webtárhelyre lehet szüksége egy 10 oldalból álló weboldalnak.
Emellett meg kell említeni a domain nevet is, mert a jól megválasztott domain név nagyon sokat segít a weblap könnyebb megtalálhatóságában a Google keresőben és ha beszédes és könnyen megjegyezhető akkor további jó tapasztalatokat lehet szerezni a látogatóktól.
Gondos odafigyelés
Sok apró részletre is figyelve, gondos odafigyeléssel jó minőségű weboldalt készíthetünk, amelyet a látogatók is szeretnek. Ha a látogatók szeretik a honlapot, akkor a Google is szeretni fogja, és ajánlani fogja a keresési találatok között.
Hasonló bejegyzések
CTA jelentése, call to action használata
A CTA jelentése (Call To Action) magyarul felhívás cselekvésre. Azaz cselekvésre való felhívás, ösztönzés, felszólítás. Általánosan elterjedt fogalom az online marketingben ahol is fontos a konverzió és lehet is mérni a konverziót. Célja az érdeklődőt révenni a...
Egyoldalas weboldal készítés
A munkám során sok egyoldalas weboldalt látok és ezért felmerült a kérdés, hogy kinek jó az egyoldalas weboldal készítés? Miért jó és mikor alkalmazzák a one page honlapot? Tényleg jó megoldás az egyoldalas weboldal készítés? Sokan kerestek meg egyoldalas weboldal...
Landing oldal és a weboldal különbsége
A landing oldal (landing page) és a weboldal alapvető különbsége, hogy a landing oldalnak egy konkrét célja van, míg a weboldal többcélú internetes weblap amely a legtöbb esetben több aloldallal rendelkezik. A weboldal lehet egyoldalas is, de ettől függetlenül...
Mi a CMS rendszer
A dinamikus weboldal készítés része egy cms rendszer, ami lehet egyedi fejlesztésű vagy nyilt forráskódú rendszer. A CMS rendszer az angol Content Management System rövidítése és olyan weboldal rendszert jelent, amely teljeskörű online adminisztrációs és szerkesztési...
Call to action gombok a weboldalra
Miért kellenek cselekvésre ösztönző Call to action gombok a weboldalra? Azért kellenek call to action gombok (CTA jelentése), hogy rávegyük a felhasználókat a cselekvésre, kapcsolatfelvételre, ajánlatkérésre, megrendelésre vagy akár hírlevél feliratkozásra. Rengeteg...
Weboldal készítés ingyen – megéri?
Aki ingyenes weboldal készítést akar igénybe venni, az több lehetőséget is talál a Google keresőbe beírva az ingenes weboldal készítés keresést. Ez jó megoldásnak tűnhet első ránézésre, de ha jobban belegondolunk semmi sincs ingyen. Tehát valami mással fogunk fizetni...
Weboldal megújítás, mikor van rá szükség
A weboldal megújítás a gyorsan fejlődő online világban vissza térő probléma, a tevékenységi kör és az iparági ágazatoktól függően változhat. Weboldala már a legtöbb vállalkozásnak van, és a vállalkozás alapvető online marketing eszköze. Az információ keresés az...
Weboldal fajták, webodal típusok
Weboldal fajták A weboldal fajtája a céljától függően több fajta lehet. A weblap célja és funkciója nagyban befolyásolja a megjelenését, a honlap design-t, és az elemeit. Számtalan weboldal típus létezik a normál honlapoktól kezdve az egyoldalas weblapokon át a...
5 legnagyobb hiba weboldal készítéskor
Sok weboldalon látok kritikus hibákat amelyek könnyen javíthatóak. Segítségül összegyűjtöttem mi az 5 leggyakoribb hiba weboldal készítéskor. Nagy hiba weboldal készítéskor, hogy nem mobilra optimalizált a weboldal Nagy weboldal hiba, ha nem mobilra optimalizált a...
Weboldal színek kiválasztása
A weboldal egyik meghatáriozó tulajdonsága a színe. A weboldal színek kifejezik a honlap témáját, érzelmeket és hangulatot közvetít, hozzá járul a pozitív első benyomás kialakításához. A weboldal készítés előtt a weboldal tervezéssel is kell foglalkozni, ahol...
Szeretnél egy jó weboldalt? Segítünk neked!
Nagy tapasztalattal rendelkezem weboldal készítés, honlap szerkesztés területén, ezért segítségedre tudok lenni weboldal készítésben, webfejlesztésben, és online marketingben.