Bemutatom miért jó a keresőoptimalizálás hosszú távon – már rövid távon is eredményeket hoz – amely javítja a weboldal eredményét és ezáltal a vállalkozásunk üzleti sikeréhez is nagyban hozzájárul, elengedhetetlen egy sikeres weboldalhoz. A weboldal seo azért szükséges, mert napjainkban rengeteg tartalom van az Interneten, és ha keresünk valamire a Google keresőben nagyon sok találat fog megjelenni, sokkal több mint öt vagy tíz évvel ezelőtt. Ezért még fontosabb lett, hogy a Google kereső első oldalain megjelenjen a honlapunk. A kereső első oldalán az első három találatai között érhetjük egy el a legjobb eredményeket, de az ötödik és nyolcadik hely találatai között is jó eredményeket érhetünk el. Sok esetben a Google második illetve harmadik oldalán megjelenve is elérhetünk új felhasználókat a témáktól és a felhasználó prioritásától függően. Miért jó a keresőoptimalizálással foglalkozni? Mert ár/érték arányban a legkifizetődőbb befektetés.

 

Miért is jó a keresőoptimalizálás és meddig tart

A keresőoptimalizálás több hónapos munkát igényel, a folyamat általában két-három hónaptól hat hónapig tart az utólagos ellenőrzéseket és módosításokat nem számítva. Sok munkafolyamatot ölel fel, ezért időigényes. A jól elkészített weblap már tartalmazza a legfontosabb beállításokat amely információkat az kereső részére. Ezek a beállítások a keresőbarát url, a https-elérés, a jó cím, a meta adatok, a kép ALT tag megadása, a hivatkozások pontos megadása, a jól felépített tartalom, és a felhasználóbarát navigáció. Ide tartozik a mobilra optimalizált weboldal is.

A seo folyamatos munkát igényel a weboldal tartalmának bővülésével. El kell végezni keresőoptimalizálás feladatait, és az múlásával ellenőrizni kell az eredményeket, az esetleges változásokat. A linképítés folyamán olyan új honlapokat találhatunk, amelyeken megfelelő hivatkozást elhelyezve erősíthetjük a honlapunkat.

A keresési trendek is változnak néhány évente. Vannak felkapott témák és kifejezések amelyekre keresnek az emberek, ezért mi is alkalmazhatjuk ezeket beépítve a weblodal kommunikációjába. Ezáltal a honlap folyamatosan naprakész lesz, és a Google is ajánlani fogja a látogatóknak az információra éhes felhasználóknak.

 

Fizetett hirdetések

A fizetett hirdetések segíthetik a seozást, ezért ha futtatunk Google Adwords, újabb nevén Google ADS hirdetést, az javítja az keresőben elért eredményeket a megadott kereső szavakra. Az ilyen ppc hirdetések viszont pénzbe jerülnek, hosszú távon nem is kevés összegbe. A témától és a kulcsszavaktól függően pár forinttól akár 4-5000 Forintba is kerülhet egy kattintás. Olyan szolgáltatásoknál ahol nagy a verseny egymással is licitálnak a hirdetők a jó pozícióért, és magasabb kattintási költségeket állítanak be, ami által növekszik a kiadás. Természetesen jó esetben ez megtérülő befektetés, és megéri a cégeknek hirdetni. Viszont csak fizetett hirdetéssel hosszú távon sokkal nagyobb költsége lehet a honlap fenntartásának mint a keresőoptimalizálással kombinálva, ahol a látogatók ingyenesen érkeznek a keresőből.

Google ADS hirdetés

 

Fizetett hirdetések vs. keresőoptimalizálás

A fizetett hirdetésekkel gyors eredményt tudunk elérni, ezért érdemes alkalmazni ha szeretnénk minél előbb látogatókat szerezni a weboldalunkra vagy a webáruházunkra. A hirdetések létrehozása gyors lehet, ezért rövid idő alatt eredményt hoz. A hirdetések optimalizálása és a legjobb hirdetések létrehozása már nehezebb feladat, és több munkát igényel.

Előnye a gyors látogatószerzés, és a kulcsszó tesztelés, mert láthatjuk, hogy a kiválasztott kulcsszavainkra mennyi látogató nyitotta meg a weblapunkat, és ezekből mennyi volt a releváns érdeklődő, mennyi árajánlatkérés vagy rendelés érkezett. Megfelelő beállításokkal és költség korlátozásokkal viszonylag alacsony szinten tarthatóak a kiadások, ezek viszont a megjelenés rovására mennek.

Hátránya a költsége, amely a területtől és a megcélzott keresőszavaktól függően nagy összeg is lehet már rövid távon is. Naponta el lehet költeni akár több tízezer Forintot is a kattintásokra, ezért jelentős költsége lehet közép és hosszabb távon.

Ezzel szemben a keresőoptimalizálás egyszeri befektetést igényel, majd a jó helyezések megtartása érdekében már kisebb költséggel is fenntartható a weboldal jó szereplése a Google keresőben. Rengeteg ember használja a Google keresőt Magyarországon a termékek és szolgáltatások megtalálására, folyamatosan megoldásokat és információkat keresnek a problémáikra. Tájékozódnak a megvásárolandó termékekről,  az utazásokról vagy a szállásokról.

Ezért a weboldal tulajdonosoknak fontos, hogy minél több potenciális érdeklődőt érjenek el a honlapjukkal, minél több ember minél könnyebben megtalálja a weboldalukat. A legjobb megoldás szerintem a keresőoptimalizálást kiegészítve fizetett hirdetésekkel is elérni az új vevőket, optimalizálva a költségeket.