Milyen gyakran postolj a Facebook -on?

Ez attól is függ, hogy mennyire aktív kommunikációt szeretnénk folytatni a Facebook-on, s milyen a célközönségünk.

A közösségi weboldalakon másképpen kell kommunikálni, mint a cég weblapján. Tegező hangnemben kommunikálunk, és kiemelt szerepet kapnak a képek, a címek, s a rövid, célra törő szövegek.

Mi a célod?

Fontos kérdés előre tisztázni, hogy mi a célod a Facebook megjelenéssel és kommunikációval. Ha a céges weblapodat és az online jelenlétedet akarod erősíteni, akkor érdemes aktívan és rendszeresen postolni.
A weblapodra mutató linkekkel a közösségi oldalról saját weboldaladra tudod navigálni a látogatót. A link a legnépszerűbb eszköz akkor, hogy ha a weblapodon megjelenő tartalmadat vagy akciódat szeretnéd népszerűsíteni.

Célközönség

Először ismerd meg a célközönségedet. Járj utána, hogy mi az érdeklődési körük, mi érdekli őket, milyen post-ok érdeklik őket. Post-olj, és figyeld a Facebook postokra érkező reakciókat, lájkolásokat, megosztásokat, és elemezd ezeknek az eredményeit.

Használj figyelem felkeltő címeket és képeket

A Facebookon egy figyelem felkeltő címsorral és a hozzá megfelelően kiválaszott figyelem felkeltő képpel tudod felkelteni a rajongók érdeklődését, s hatékony lájkolási és megosztási arányt elérni.

Közismert, hogy az aranyos kutyák és cicák, valamint a szép lányok sok megtekintést válthatnak ki. De ha Te nem is akarsz ennyire “általános lenni”, akkor keress a témádhoz a legjobban illeszkedő jó minőségű és témájú képet. Az embereket vagy állatokat ábrázoló képek jobb statisztikát eredményeznek, mint a pusztán tárgyakat ábrázoló képek.

 

 

 

Időzítés

Általánosan elfogadott, hogy a hét elején megjelenő post-ok alacsony rajongói aktivitást mutatnak. A hét második felében hatásosabban lehet megjelenni. A statisztika szerint a reggeli órákban legalább 20% -al magasabb megtekintésre és aktivitásra lehet számítani. Valamint kora este is hasonlóak az eredmények. Sok ember a munkaidőn kívül megy fel a Facebook-ra. A péntek este és a hétvége jó alkalom a közösségi média megosztásokra, mert akkor aktívabbak az emberek.

Post-olj hetente legalább egy alkalommal. De ha aktívabb vagy, akkor akár naponta is. De napi 1-2 alkalomnál több esetben figyelj, hogy ne legyél sok a felhasználóknak, nehogy “leiratkozzanak”. S ellenőrizd a kattintási arányokat. A közösségi oldalakon fontos folyamatos aktivitás. Mivel a felhasználók különböző gyakorisággal lépnek be a Facebook oldalra, ezért heti több post szükséges minél több felhasználó eléréséhez.

Egyszerű és nagyszerű

A Facebook a gyors információ áramlásra és megosztásra lett kitalálva, ezért a felhasználók nem szeretnek hosszabb szövegeket olvasni. Légy egyszerű és nagyszerű 🙂
Rövid de ütős, egy jó képpel, amellyel felkelted a figyelmet amennyire csak lehet. Folyamatosan váltogasd a különböző post-ok típusait (kép, link, szöveg, videó, kérdés, szavazás), hogy változatos legyél, és fent tartsd az érdeklődést. Fontos a változatosság.

Kérdések

A felhasználók nagyobb arányban reagálnak a kérdést tartalmazó postokra. Ha aktivitást akarsz elérni, tegyél fel kérdéseket a látogatóknak. A kérdések egyszerűek és rövidek legyenek, és könnyen megválaszolhatóak.

Cselekvés

A „Call to action” elnevezésű cselekvésre ösztönző felszólítás alkalmazásával gyorsabb reakciót érhetsz el a felhasználóknál. Kérj lájkolást vagy megosztást a felhasználóktól, ha tetszik a megosztott tartalom. A lájkokkal új látogatokat és újabb lájkokat tudsz szerezni.

Kommunikáció

Ha írnak a rajongóid, akkor válaszolj a kérdéseikre, a hozzászólásaikra. A folyamatos kapcsolattartás nagyon fontos, mert ez tesz hitelessé. S megmutatod, hogy valóban fontosak neked a látogatók. Ha negatív hozzászólás ér, arra is reagálj, mert ások láthatják, hogy kiállsz az álláspontodért, a cégedért. A pozitív megjegyzések meg tovább erősítik a Facebook megjelenésedet.