A landing oldal (landing page) és a weboldal alapvető különbsége, hogy a landing oldalnak egy konkrét célja van, míg a weboldal többcélú internetes weblap amely a legtöbb esetben több aloldallal rendelkezik. A weboldal lehet egyoldalas is, de ettől függetlenül különbözik a landing oldaltól.

A weboldal legtöbbször magán és céges bemutatkozás céljából készül, információs tartalmú s nem kimondottan értékesítési céllal készítették. Ez napjainkban az online marketing terjedésével egyre inkább továbbfejlődik, és az új honlapok egyre gyakrabban értékesítési célból is készülnek, tartalmaznak üzleti ajánlatokat.

A landing oldal

Ezzel szemben a landing oldal kimondottam feliratkoztatási vagy értékesítési céllal készül, lead generálás a célja, és arra tervezzük, hogy  feliratkozókat gyűjtsön, szolgáltatásokat mutasson be, termékeket értékesítsen. Ezek lehetnek kisebb értékű szolgáltatások és termékek (például tanácsadás, könyv értékesítés, coach tanácsadás, masszázs szolgáltatás, infotermék), vagy nagyobb értékű termékek mint egy új autó vagy egy új ingatlan, új lakás.

landing oldal design, WeblapDesign

A weboldal jellemzői

A weboldal egy alapvetően információt tartalmazó honlap, amely témától függően bemutatja a weboldal tulajdonos személyét, szolgáltatásait, termékeit, blogbejegyzéseit, blogcikkeit. A weboldalt legtöbb esetben általános célbol készítik, mert ma már szinte mindeki tudja, hogy az emberek rákeresnek a Google-ben a keresett termékre vagy szolgáltatásra, és ha van honlapunk, akkor könnyen elérhetjük ezeket az embereket.

A weboldal készítés fontos szempontja, hogy szélesebb körnek bemutassa a tulajdonost, a vállalkozást, a vállalkozás által kínált szolgáltatásokat. Éppen ezért fontos tartalmi elemek jellemzik a weboldalt.

A weboldal főbb elemei: fejléc, logó, főmenü, elérhetőségek, a weboldal címe, szövegek és képek, blog, e-mail cím vagy kapcsolat űrlap, adatvédelmi tájékoztató. Továbbá megjelenhet a weboldalon keresés űrlap és termékek bemutatása is.

A landing oldal jellemzői

A landingoldal fontos ismérve, hogy a célközönség számára tartalmaz olyan információkat amelyek alapján a honlap eléri a célját, létrejön a feliratkozás, a vásárlás vagy akár egy időpontfoglalás.

A landoló oldalnak nincs főmenüje, vagy csak ritkán, azért, hogy  a látogató  ne tudjon elnavigálni az oldalról ezzel segítve a konverziót.

Két lehetősége van a látogatónak:

  1. megadja az adatokat és a CTA (call to action) gombra kattint,
  2. vagy bezárja a honlapot.

A landing oldal felépítése

A landing page felépítése abban különbözik a weboldalétól, hogy általában nincs felső menüje és az oldal megfelelő részein jól látható CTA (call to action) cselekvésre felhívó gombok és tartalmi elemek vannak elhelyezve. A legtöbb esetben a fejlécben is található egy gomb amivel lerövidíthető a lead elérése. Ez akkor előnyös, ha a célközönség már ismeri a bemutatott szolgáltatást vagy terméket és pár másodperc alatt tud dönteni vásárlásról vagy a hírlevél feliratkozásról, a csali letöltésről.

 

Hírlevél feliratkozás

A  landingoldalak gyakori célja a hírlevél feliratkozás vagy egy infotermék letöltése csali anyag bemutatása után. Mindkét esetben a weboldal célja új feliratkozók gyűjtése, e-mail címek gyűjtése, új vásárlók megszólítása.

hírlevél feliratkozási űrlap landing oldalon

Mikor használjunk landing oldalt

Landing oldalt akkor használjunk, ha magasabb látogatói konverziót akarunk elérni a weboldalon, vagy amikor Google ADS hirdetést vagy Facebook hirdetést, újabban Instagram hirdetést futtatunk egy marketing vagy reklám kampány alatt.

A landing oldalaknak több fajtája létezik a céljától függően. Hirdetésekhez érdemes olyan oldalt készíteni, amely nem jelenik meg a keresőkben, de olyan verzió is hasznos ami a megfelelő SEO beállítások alkalmazása után megtalálható a Google keresőben. Egy weboldalnak több landing oldala is lehet, a céloknak megfelelően többet is érdemes létrehozni.

A landing page másik nagy előnye, hogy célzottan egy cél érdekében készül, egy szolgáltatást vagy terméket mutat be, ezért sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy a célkozönségből álló látogatók megadják az adataikat és megrendelik a kínált terméket vagy szolgáltatást!

Video és képek

A képek nagyon fontosak a weboldalon. De a felhasználók szívesen fogyasztanak videós tartalmakat és a kutatások szerint ha a látogató látott már videót a kínált termékről, akkor sokkal nagyobb eséllyel fog vásárolni.

Érdemes kihasználni a videó erősségeit a weboldalon és a landing oldalon egyaránt. Hozzon létre Ön is landing oldalt ha még nincs a weboldalán!

Megosztás: amennyiben tetszett a cikk, kérem ossza meg a barátaival, ismerőseivel is ezzel is segítve a weboldalak eredményességét!