Linképítés

Linképítés vállalkozások részére

Linképítés

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb munkafolyamata, amellyel a weboldalunkra mutató linkeket, hivatkozásokat építünk ezáltal több más weboldalon keresztül is megtalálhatóvá, elérhetővé tesszük a weblapunkat. Más honlapokról való linkek olyan ajánlások, amelyek egy-egy ajánlással segítik a weboldalunkat, mert egy adott témában értékes a weboldal. A linképítéssel úgymond szavazatokat szerzünk a weboldalunkhoz, és minél több szavazat, azaz hivatkozás mutat a honlapunkra, annál jobb értékelést kap a honlap a keresők szemében jó minőségű linkek esetén.

A linképítés mindig is fontos része volt a keresőoptimalizálásnak, mert régebben a keresők is, mint a Google az egyik elsődleges rangsorolási tényezője volt a kulcsszavak, vagy kereső szavak mellett. Ezért is alakították ki  a Google keresőmotor alapítói Larry Page és Sergey Brin a PageRank értéket, amellyel egy weboldal linkhálózatának és fontosságának az erősségét mérték.

linképítés weblapdesign.hu

Mára ez átalakult, mert a Google több mint 200 pontos vizsgálata sokkal több egyéb információt vizsgál és elemez a weboldalon, és ezeket nagyobb súllyal számítja be a találatokba, mint régebben magát a linkhálózatokat.

Kerülni kell a spam linkek gyűjtését és a tömeges linképítést, mert az negatívan hathat a honlap linképítés eredményességére és a keresőben is vissza eshet a honlap. A természetes linképítés a hasznos megoldás, ahol is több napos és hetes vagy havi átfutási idővel jelennek meg a weboldalra mutató hivatkozások.

 

Minőségi linképítés

Ezek mellett viszont fontosabb lett a minőségi linkek használatának a súlya, és a közösségi megosztások aránya. Ma már nem elég néhány tucat link sok alapszintű linkgyűjteményből, vagy a nagyobb linkgyűjteményekből. Sőt! A link szövege és horgony szövege sokkal többet számít, mint korábban. Ezért nagyon fontos, hogy a linképítéskor milyen szöveggel hivatkozunk a weboldalunkra, milyen leírást adunk meg hozzá, és ezek milyen minőségű és értékű weboldalakról érkeznek.

Megnőtt a szerepe a PR linképítésnek is, ezáltal nagy látogatottságú weboldalakról vagy hírportálokról szerezhetünk értékes hivatkozsásokat. A linképítés jó online marketing eszköz.

Arra is figyelni kell, hogy mennyire releváns, témába vágó weboldalról kapunk linket, és az is, hogy milyen oldalainkra. Célszerű nem csak a weboldal főoldalára hivatkozni, hanem a különböző aloldalakra, vagy kategória oldalakra is érdemes linkeket építeni. Akár egy webáruháznál, webshopnál is. Törekedni kell a természetességre.

A munka ezzel nagyobb lett mint régebben volt. De megéíri vele foglalkozni, mert hosszú távon a Google is szeretni fogja a weboldalt, és az algoritmus frissítéseknél is kevésbé esik vissza, mint ami nincs megerősítve jóminőségű hivatkozásokkal.

Szeretné hasznos linkekkel erősíteni a weboldalát?

Kérjen információt telefonon +36 30 280 8631 telefonszámon, vagy küldjön üzenetet!