A meta leírás egy HTML címke, amely rövid leírást ad a weboldal tartalmáról, a Google keresőben megjelenő oldal tartalmáról. A meta leírás hossza maximum 156 karakter lehet, ha ennél hosszabb, akkor a keresők levágják a szöveget, és akkor a leírás … -al fog végződni.

A meta description lényege, hogy röviden összefoglalva bemutassa a felhasználóknak a weboldal tartalmát, lehetőleg úgy, hogy a leírás felkeltse a kereső személy érdeklődését, és kattintson a hivatkozásra, megnyissa a weboldalt. A Google helyezéseket is befolyásolhatja a leírás szövege, mert ha jó a meta leírás akkor több felhasználó kattint a hivatkozásra, ami által a keresők is azt látják, hogy a felhasználóknak hasznos a leírás, ezért érdemes a keresősek között megjeleníteni. Ha nem adsz meg meta leírást, akkor sincs baj, mert a keresők a honlap adott oldalának a szövegéből jelenítenek meg egy szöveges részt, amely illeszkedik a felhasználó kereséséhez.

Így néz ki a keresőben megjelenő meta leírás

meta leírás weblapdesign

 

A META leírás HTML kódja:

<meta name = “description” content = “Az oldal rövid leírása, általában egy vagy két mondat.” />

A meta leírást hagyományos HTML alapú weboldal esetén egy HTML szerkesztő programmal adhatjuk meg, vagy akár notepad szerkesztővel is. Ma már ez a ritkább eset. Legtöbb esetben valamilyen CMS rendszerű weboldalt vagy blog rendszert használunk, ahol a rendszeren belül van lehetőség a meta adatok megadására.

Én a WordPress cmt rendszert használom, és azon belül a Yoast SEO Plugint, amely a legjobb seo plugin a wordpresshez. A Yoast féle SEO plugin segít a meta leírás megadásában, és zöld vonallal jelzi ha megfelelő hosszúságú a szöveg.

A Yoast plugin szerkesztő felülete

WordPress Yoast meta leírás

 

Milyen a jó meta description?

A legfontosabb, hogy legyen meta leírás a weboldal nyitó oldalán és a legfontosabb aloldalakon, termék oldalakon. Másik fontos tényező a leírás hossza, amely legalább 140 – 156 karakter hosszú legyen, és a honlap témáját mutassa be. Releváns legyen a honlap tartalmával össze vetve, hogy a látogató azt az információt találja meg a weboldalon amire keresett.

  1. Tartalmazza a fő kulcsszót, a weboldal fő kereső szavát, amelyre keresve kiemeli a Google a találatok között,
  2. A hossza 156 karakter lehet,
  3. Ne legyenek ismétlődő meta leírások,
  4. Legyen figyelemfelkeltő és kattintásra ösztönző a meta leírásod,
  5. Releváns legyen az oldal tartalmával,
  6. Hasonlítsd össze a konkurencia leírásával, és módosítsd ha szükséges,
  7. Módosítsd a leírást ha vissza esik a keresőben a kattintások száma, vagy úgy érzed nem kattintanak elegen.

 

Hosszú távú ellenőrzés

Hosszabb idő elteltével előfordulhat, hogy változtatni kell a meta descripton szövegén, mert új trend alakult ki, új keresési szokások jelentek meg, vagy más szavakra keresnek az emberek a keresőben. Ez az időszak akár több év is lehet, de a mai internetes korszakban fél év után is új trendek jelennek meg, ezért rövidebb idő alatt is megváltozhatnak a keresési eredmények.

Ez tevékenységi területenként eltérő lehet, mert egy általános szolgáltatás témában viszonylag ritkán változnak a trendek (pl. társasházkezelés), de egy webáruháznál vagy mobiltelefon értékesítő webshopban, ingatlan értékesítő webodlalon, és egyedi szolgáltatásokat bemutató honlapokon gyakoribbak az új keresési trendek az újítás. Érdemes követni az embereket és a keresési szokásaikat.

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel! Köszönöm!