A CTA jelentése (Call To Action) magyarul felhívás cselekvésre. Azaz cselekvésre való felhívás, ösztönzés, felszólítás. Általánosan elterjedt fogalom az online marketingben ahol is fontos a konverzió és lehet is mérni a konverziót. Célja az érdeklődőt révenni a cselekvésre, hírlevél feliratkozásra, online rendelésre és vásárlásra buzdítás.

Weboldal készítéskor figyelni kell a CTA elemek megfelelő használatára, mert fontos eleme a weboldalnak. A weboldalon megjelenő CTA legtöbb esetben GOMB vagy szöveges hivatkozás, de lehet kép is amely illusztrálja a cselekvést, például mobiltelefon van a képen szereplő személy kezében és éppen telefonál.

CTA gomb

CALL TO ACTION GOMB HASZNÁLATA

A CTA használata a konverzió növelésére

Weboldal konverzió növelés egyik jó módja a cselekvésre ösztönzés. A különböző marketing eszközök segítségével felkeltjük az emberek érdeklődését és eljuttatjuk az érdeklődőket a weboldalra ahol a megfelelő szöveg és vizuális képi tartalommal végigvezetjük a látogatót a kívánt útvonalon, ahol figyelemfelkeltő vizuális CTA elemekkel cselekvésre ösztönözzük.

A honlap szövegében is ösztönözhetjük a látogatót arra, hogy végre hajtsa a cselekvést. Ilyen öszönzések lehetnek a „Kérjen ingyenes árajánlatot”, esetleg sűrgető szóval kiegészítve „Kérjen árajánlatot MOST!”, illetve „Rendelje meg a terméket áremelés előtt!”.

Mostanában divatos ajánlat amikor a sűrgetéshez kedvezőbb árat társítunk:

  1. „Rendelje meg most!” „
  2. Az első 10 vásárló X% kedvezményt kap!”
  3. „Utolsó esély hogy jó áron megszerezd!”

Online marketing témában gyakori eset: „Érj el több embert a segítségünkkel!”.

Gyakori példák a cta használatára:

  • Kérjen ingyenes árajánlatot
  • Rendeld meg most!
  • Látogass el a weboldalunkra!
  • Rendeld meg áremelés előtt!
  • Kérj ingyenes visszahívást!

 

Példák gombok használatára:

  • Kosárba teszem
  • Megrendelem kedvezményes áron
  • Ingyenes árajánlatot kérek
  • Visszahívást kérek
  • Megrendelem most!
  • Érdekel

 

Előnyök bemutatása

Az előnyök hangsúlyozása fontos a szövegben és ha a látogató megérti, hogy miért előnyös számára a felkínált ajánlat, akkor nagyobb valószínűséggel fog cselekedni és megnyomja a Call To Action gombot. Vizuálisan látványosabb egy feltűnő színű látványos CTA gomb használatával több értékes lead érkezik és a lead generálás hatékony lehet. A gomb mellett képet és szöveget is alkalmazhatunk és ezek kombinációja a legjobb megoldás.

A cta gomb mérete

A cta gomb mérete legyen kellően nagyméretű, mert ki kell emelkednie a szövegből és a tartalomból. Fontos, hogy jól látható és könnyen kattintható legyen számítógépen, laptopon, tableten és mobiltelefonon is.

CTA gomb azonnali online időpontfoglalás

Kérjen árajánlatot CTA gomb kurzorral

kérjen árajánlatot cta gomb kurzorral

 

Használjon figyelemfelkeltő színeket amelyek kontrasztosak és kiemelik a cta gombot a tartalomból. A feltűnő design megragadja a tekintetet és befolyásolhatja a látogatót és felhívjuk a látogató figyelmét a cselekvésre. A jól kialakított cta gomb színe kontrasztos és kiemelkedik a weboldal tartalmából és eltér a weboldal színétől. Például ha kék a weboldal akkor a cselekvésre ösztönző gomb színe legyen feltűnő lime zöld vagy sárga, narancssárga, de lehet szép világos szürke és világos kék is. Világos kék weblap esetén jó lehet a piros gombszín is.

A CTA legyen egyszerű és jól kattintható

Sokszor a legegyszerűbb megoldások a legjobbak. Ez itt sincsen másképpen és ezért törekedni kell a CTA gombok egyszerűségére. Minél egyszerűbb annál jobb. Lényeg, hogy amikor eljut a felhasználó a cselekvésre invitáló gombhoz akkor már ne kelljen gondolkodnia, választania, hanem csak kattintania. Érdekli az ajánlat, akkor kattint, főleg ha nincs más ami elvonja a figyelmét. Ezért lényeges, hogy a CTA környékén ne legyen több olyan „érdekes” tartalmi elem ami elvonhatja a látogató figyelmét.

Hol kell elhelyezni a CTA gombot?

A legfontosabb a fejlécben elhelyezett látványos CTA gomb, mert ezzel találkozik először a látogató. A weboldal felső részén a fejlécben legyen a kiemelt cselekvésre ösztönző rész szöveggel és feltűnő gombbal. A weblap fejléce az egyik legjobban konvertáló rész, mert a honlap hajtás feletti részén található, tehát görgetés nélkül is látható. Ez kiemelten fontos okostelefonon is, ahol akár hívásgombot is használhatunk.

Továbbá a weboldal tartalmában is el kell helyezni cselekvésre buzdító elemeket amelyek lehetnek képek, és szöveggel kiegészített CTA rész amely hosszabban is be tudja mutatni az ajánlat előnyeit, és a honlap olvasása közben a látogató már jobban képbe kerül a weblap tulajdonos által kínált termékekkel vagy szolgáltatásokkal. Ilyen call to action részek kerülhetnek minden oldal vagy blogbejegyzés közepére, végére is, amely ezáltal állandóságot mutat és segíti a navigációt. A látogatók megtanulják, hogy minden oldalon hol tudják felvenni a kapcsolatot a weboldal üzemeltetőjével.

A láblécben is érdemes elhelyezni bizonyos cta elemeket, mert a lábléc minden oldalon megtalálható és főleg mobiltelefonon böngészve a honlapot eljutha az oldal aljára és akkor is megtalálja az elérhetőségeinke és a call to action elemeket.

Speciális és még nagyobb figyelemfelkeltéssel használható a popup ablak és exit popup ablak, amelyek időzítve vagy valamilyen események megtörténtekor ugranak fel, jelennek meg a felhasználó böngészőjében és cselekvésre bírják a látogatót. A popup albakok használatával növelhetjük a konverziók számát, de figyelni kell rá, hogy emellett felhasználó barát legyen és ne legyen túlzottan zavaró. Egy popup megjelenhet egy ajánlattal mialatt a látogató egy webáruházban nézelődik, és még nem rakott semmit kosárba, és feljön neki egy kupon ajánlat. Vagy a honlap bezásárakor vagy elhagyásakor megjelenik egy exit popup ablak és maradásra bírhatja a látogatót vagy éppen feliratkoztathatjuk egy új kedvezmnyes ajánlatra.

Remélem segíteni tudtam az összegfoglalóval és hasznára válik a CTA elemek készítésél. Ha segítségre van szüksége weboldal készítés, vagy WordPress weboldal témában,
vegye fel velem a kapcsolatot telefonon a +36 30 280 8631 telefonszámon, vagy küldjön üzenetet!