A CTA jelentése (Call To Action) magyarul felhívás cselekvésre. Azaz cselekvésre való felhívás, ösztönzés, felszólítás. Általánosan elterjedt fogalom az online marketingben ahol is fontos a konverzió és lehet is mérni a konverziót. Célja az érdeklődőt révenni a cselekvésre, hírlevél feliratkozásra, online rendelésre és vásárlásra buzdítás.
Weboldal készítéskor figyelni kell a CTA elemek megfelelő használatára, mert fontos eleme a weboldalnak. A weboldalon megjelenő CTA legtöbb esetben GOMB vagy szöveges hivatkozás, de lehet kép is amely illusztrálja a cselekvést, például mobiltelefon van a képen szereplő személy kezében és éppen telefonál.
CTA gomb
CALL TO ACTION GOMB HASZNÁLATA
A CTA használata a konverzió növelésére
Weboldal konverzió növelés egyik jó módja a cselekvésre ösztönzés. A különböző marketing eszközök segítségével felkeltjük az emberek érdeklődését és eljuttatjuk az érdeklődőket a weboldalra ahol a megfelelő szöveg és vizuális képi tartalommal végigvezetjük a látogatót a kívánt útvonalon, ahol figyelemfelkeltő vizuális CTA elemekkel cselekvésre ösztönözzük.
A honlap szövegében is ösztönözhetjük a látogatót arra, hogy végre hajtsa a cselekvést. Ilyen öszönzések lehetnek a „Kérjen ingyenes árajánlatot”, esetleg sűrgető szóval kiegészítve „Kérjen árajánlatot MOST!”, illetve „Rendelje meg a terméket áremelés előtt!”.
Mostanában divatos ajánlat amikor a sűrgetéshez kedvezőbb árat társítunk:
- „Rendelje meg most!” „
- Az első 10 vásárló X% kedvezményt kap!”
- „Utolsó esély hogy jó áron megszerezd!”
Online marketing témában gyakori eset: „Érj el több embert a segítségünkkel!”.
Gyakori példák a cta használatára:
- Kérjen ingyenes árajánlatot
- Rendeld meg most!
- Látogass el a weboldalunkra!
- Rendeld meg áremelés előtt!
- Kérj ingyenes visszahívást!
Példák gombok használatára:
- Kosárba teszem
- Megrendelem kedvezményes áron
- Ingyenes árajánlatot kérek
- Visszahívást kérek
- Megrendelem most!
- Érdekel
Előnyök bemutatása
Az előnyök hangsúlyozása fontos a szövegben és ha a látogató megérti, hogy miért előnyös számára a felkínált ajánlat, akkor nagyobb valószínűséggel fog cselekedni és megnyomja a Call To Action gombot. Vizuálisan látványosabb egy feltűnő színű látványos CTA gomb használatával több értékes lead érkezik és a lead generálás hatékony lehet. A gomb mellett képet és szöveget is alkalmazhatunk és ezek kombinációja a legjobb megoldás.
A cta gomb mérete
A cta gomb mérete legyen kellően nagyméretű, mert ki kell emelkednie a szövegből és a tartalomból. Fontos, hogy jól látható és könnyen kattintható legyen számítógépen, laptopon, tableten és mobiltelefonon is.
Kérjen árajánlatot CTA gomb kurzorral
Használjon figyelemfelkeltő színeket amelyek kontrasztosak és kiemelik a cta gombot a tartalomból. A feltűnő design megragadja a tekintetet és befolyásolhatja a látogatót és felhívjuk a látogató figyelmét a cselekvésre. A jól kialakított cta gomb színe kontrasztos és kiemelkedik a weboldal tartalmából és eltér a weboldal színétől. Például ha kék a weboldal akkor a cselekvésre ösztönző gomb színe legyen feltűnő lime zöld vagy sárga, narancssárga, de lehet szép világos szürke és világos kék is. Világos kék weblap esetén jó lehet a piros gombszín is.
A CTA legyen egyszerű és jól kattintható
Sokszor a legegyszerűbb megoldások a legjobbak. Ez itt sincsen másképpen és ezért törekedni kell a CTA gombok egyszerűségére. Minél egyszerűbb annál jobb. Lényeg, hogy amikor eljut a felhasználó a cselekvésre invitáló gombhoz akkor már ne kelljen gondolkodnia, választania, hanem csak kattintania. Érdekli az ajánlat, akkor kattint, főleg ha nincs más ami elvonja a figyelmét. Ezért lényeges, hogy a CTA környékén ne legyen több olyan „érdekes” tartalmi elem ami elvonhatja a látogató figyelmét.
Hol kell elhelyezni a CTA gombot?
A legfontosabb a fejlécben elhelyezett látványos CTA gomb, mert ezzel találkozik először a látogató. A weboldal felső részén a fejlécben legyen a kiemelt cselekvésre ösztönző rész szöveggel és feltűnő gombbal. A weblap fejléce az egyik legjobban konvertáló rész, mert a honlap hajtás feletti részén található, tehát görgetés nélkül is látható. Ez kiemelten fontos okostelefonon is, ahol akár hívásgombot is használhatunk.
Továbbá a weboldal tartalmában is el kell helyezni cselekvésre buzdító elemeket amelyek lehetnek képek, és szöveggel kiegészített CTA rész amely hosszabban is be tudja mutatni az ajánlat előnyeit, és a honlap olvasása közben a látogató már jobban képbe kerül a weblap tulajdonos által kínált termékekkel vagy szolgáltatásokkal. Ilyen call to action részek kerülhetnek minden oldal vagy blogbejegyzés közepére, végére is, amely ezáltal állandóságot mutat és segíti a navigációt. A látogatók megtanulják, hogy minden oldalon hol tudják felvenni a kapcsolatot a weboldal üzemeltetőjével.
A láblécben is érdemes elhelyezni bizonyos cta elemeket, mert a lábléc minden oldalon megtalálható és főleg mobiltelefonon böngészve a honlapot eljutha az oldal aljára és akkor is megtalálja az elérhetőségeinke és a call to action elemeket.
Speciális és még nagyobb figyelemfelkeltéssel használható a popup ablak és exit popup ablak, amelyek időzítve vagy valamilyen események megtörténtekor ugranak fel, jelennek meg a felhasználó böngészőjében és cselekvésre bírják a látogatót. A popup albakok használatával növelhetjük a konverziók számát, de figyelni kell rá, hogy emellett felhasználó barát legyen és ne legyen túlzottan zavaró. Egy popup megjelenhet egy ajánlattal mialatt a látogató egy webáruházban nézelődik, és még nem rakott semmit kosárba, és feljön neki egy kupon ajánlat. Vagy a honlap bezásárakor vagy elhagyásakor megjelenik egy exit popup ablak és maradásra bírhatja a látogatót vagy éppen feliratkoztathatjuk egy új kedvezmnyes ajánlatra.
Remélem segíteni tudtam az összegfoglalóval és hasznára válik a CTA elemek készítésél. Ha segítségre van szüksége weboldal készítés, vagy WordPress weboldal témában,
vegye fel velem a kapcsolatot telefonon a +36 30 280 8631 telefonszámon, vagy küldjön üzenetet!