A keresőoptimalizálás alapjai más néven a SEO (Search Engine Optimization) alapjai a régi weboldal készítési alapoktól indulnak, és az a célja, hogy a weboldal minél jobb helyezést érjen el a keresők találatai között. A munkafolyamatok a weboldal találati eredményeinek javítását célozzák meg. A keresőoptimalizálás alapjai azok az alapvető technikai és tartalmi beállítások, amelyek szükségesek a Google helyezéshez. A keresőkre, illetve a megfelelő kulcsszavakra történt optimalizálás eredménye képpen a weboldal jó helyezést érhet el a fontosabb internetes keresőkben, és a nálunk leggyakrabban használt Google keresőben. A keresőoptimalizálás sokrétű feladat, ezért több fajta ismeret szükséges hozzá.

Mi a seo jelentése?

A seo jelentése Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás, mert a weboldalt a keresőkre optimalizáljuk úgy, hogy a pozíciója javuljon, minél előrébb kerüljön. Napjainkban Magyarországon első sorban a Google keresőt használja a legtöbb internetező felhasználó, ezért szokás Google keresőoptimalizálásnak is nevezni a folyamatot.

Az alapvető seo elemek

Technikai SEO

A weboldal technikai részének beállításait jelenti. Ellenőrizzük, hogy a weboldal tartalmát a Google könnyen be tudja-e járni az indexáláshoz, és minél magasabb felhasználói élményt nyújtson. Ehhez hozzá tartozik a mobilbarát megjelenés is, mert fontos, hogy mobiltelefonon is jól olvasható legyen a tartalom.

Az ellenőrzésben segít a Google weboldala: https://search.google.com/test/mobile-friendly

Ezután a felhasználói élményt biztosító UX megjelenést nézzük át. Mennyire felhasnzálóbarát a weboldal kezelése, áttekinthetősége, milyen gyors a weblap betöltődése, és a honlap elemek megfelelő helyen vannak-e elhelyezve.

A keresőoptimaliálás részeként ellenőrizzük a honlapon elhelyezett linkeket, belső hivatkozásokat, és szükség esetén javítjuk őket. A rossz hivatkozások rontják a weboldal megítélését.

 

One-Page SEO

A weboldal belső keresőoptimalizálása a weboldal tartalmi részének optimalizálását jelenti. A szöveges tartalmak, az aloldalak, blogbejegyzések, a képek, a meta elemek optimalizálását tartalmazza. Sok elemet kell vizsgálni, amik összességükben befolyásolják a megjelenést.

A legfontosabb on-page SEO elemek:

  1. a fő kulcsszó, angolul primary keyword,
  2. az oldal címe, a title értéke,
  3. weboldal URL címe,
  4. a honlap tartalma: címek H1, H2, H3, H4, szöveg, bekezdés, hivatkozások (linkek),
  5. a kép címe, fájlnév, kép title és alt tag,
  6. meta leírás, angolul meta description.

 

Off-Page SEO (külső tényezők)

A külső keresőoptimalizálás a weboldalra mutató linkek, backlinkek befolyásoló tényezői. A Google figyelembe veszi, hogy mennyi hivatkozás mutat a weboldalra külső honlapokról, és azok a honlapok milyen erősek, szakmailag jelentősek-e, és milyen szöveggel hivatkoztak a weblapunkra.

 

A Google rangsorolás

A Google a leírása szerint több mint 200 rangsorolási faktort vizsgál meg. A pontos elemeket nem lehet tudni, de azt tudjuk, hogy melyek azok a legfontosabb paraméterek, amelyek biztosan beleszámítanak a rangsorolásba. A találatokat hely szerint is rangsorolhatja a Google, tehát ha valaki budapesti bútorasztalost keres, akkor a Budapesten és környékén lévő vállakozások weboldalait fogja első sorban felajánlani, és persze a jól keresőoptimalizált webodlalakat.

 

A Google és a felhasználók

A Google a felhasználókat követi, és a weblap vizsgálatakor a felhasználói viselkedést is elmenti, és a rangsoroláshoz felhasználja. Tehát ha jó egy weboldal, a felhasználók szeretik, átolvassák, akkor a kereső fel fogja ajánlani a találati listán.

 

Algoritmus frissítések

Az algoritmus frissítések a Panda frissítés óta kaptak jelentőséget, ahol is a Google megvizsgálta a weboldalak tartalmát, és a gyenge minőségű, kulcsszóhalmozásra építő weblapokat tátrább sorolta. Ezután érkezett a Pingvin, majd a mobilbarát frissítés, és az un. Medic, amely az egészségügyi támájú weboldalakat vette górcső alá.

A Google algoritmus változásokról olvashatsz a MOZ.COM weboldalán.

Cikkek a keresőoptimalizálásról és a weboldal készítésről