Weboldal készítés szótár

A weboldalon megtalálod a gyakrabban használt weboldal készítéssel, keresőoptimalizálással és online marketinggel kapcsolatos szavakat és szakkifejezéseket.

Weboldal készítés szótár

Tartalom

A szótárban bemutatom a legfontosabb weboldal készítéssel és keresőoptimalizálással kapcsolatos szavakat és szakkifejezéseket.

A

Adwords

A Google Adwords, újabban ADS a Google kattintás alapú – PPC – online hirdetési rendszere. Azért kattintás alapú, mert a kattintások után kell fizetni. Tehát akkor kell fizetni, ha valaki rákattint a hirdetésre. Ez gyors módja a látogatószerzésnek. Telefonszámmal kiegészítve hívások is kezdeményezhetőek.

Algoritmus

Az algoritmus az internetes kereső program, amely a keresésekből állít elő listázható eredményeket. A kisebb Google  algoritmus változásokat nem is vesszük észre. A nagyon algoritmus frissítéseknél szokott jelentősebb változás bekövetkezni a kereső találatokban.

ALT érték

A HTML nyelvben alkalmazott kifejezés amely a kép (image) elem szöveges leírását tartalmazza. A keresőoptimalizálás során fontos szerepet tölt be.

Analytics

A Google Analytics a Google ingyenes statisztikai szoftvere, amely részletes adatokat szolgáltat a weboldal látogatóiról, honnan érkeztek, milyen oldalakat néztek meg, és képet ad a weboldalon bejárt útvonalról. Látható milyen országból, és milyen eszközzel látogatta meg a weboldalt, mennyi időt töltött el, mire kattintott, milyen kereső szóra keresve érkezett (ADS hirdetés esetén).

Anchor

Az anchor szöveg a HTML nyelv eleme, és a hivatkozást jelöli. A jelentése horgonyszöveg (Anchor text), és a szövegrészre kattintva a felhasználó egy másik weboldalra, vagy aloldalra juthat.

B

Banner

A reklám banner kép alapú online hirdetés, amely főleg webportálokon, hírportálokon megjelenő hirdetési felület. A reklám lehet statikus, amikor csupán egy kép, és lehet animált, amikor több képből vagy rövid animációkból áll a hirdetés. A bannerre kattintva a hirdető weboldalára érkezik a látogató.

C

Cím

A cím az egyik legfontosabb eleme a weboldalnak. Több féle cím is van, amely minden jól elkészített weboldalon megtalálható.

Az első a fő cím, a H1 értékkel megadott weboldal cím. Minden oldalnak van egy H1 címe, amelyeket a tartalom kibontásában az alcímek követnek a tartalom szerkezetének megfelelően. Ezek a H2, H3, és H4 alcímek. Ennél többet nem igazán szoktak használni.

Címkefelhő

A címkefelhő az angol nyelvű blogokból érkezett ahol Tag cloud néven használják. A weboldaladon szereplő címkék a tartalomra utaló szavak gyakoriság szerinti vizuális ábrázolása. A címkék egy vagy kétszavas kifejezések, amelyek egy blogcikk fontosabb kulcsszavait adják meg, és ABC sorrendben jelennek meg a címkefelhőben.

D

Domain név

A domain név a weboldal internetes azonosítója, a weboldalad neve. Minden domain név egyedi, nem lehet két azonos. Régebben www. előtaggal adták meg, de mára a modern böngészők és a keresési szokásoknak megfelelően www nélkül használható. Pl: weblapdesign.hu.

Magyarországon a domain név .hu végződést használjuk utalva az országra. Természetesen .eu vagy .com, és szinte bármilyen végződésű domain név elérhető.

D

Flash animáció

A flash animáció a Macromedia cég FLASH szoftverével készített látványos animáció. Ma már nem használjuk, de jó pár évvel ezelőtt még sok látványos weboldal és reklám banner ezzel az animációs szoftverrel készült.

D

Google kereső

A Google kereső a világ legnépszerűbb keresőrendszere, az internetes keresések 90%-t birtokolja. Sok felhasználó szereti, és a Gmail -el kiegészítve sokan használják. A sikere annak is köszönhető, hogy a felhasználói igényeket figyelembe véve folyamatosan fejlesztik, és a keresési találatok a lehető legjobban egyeznek a felhasználók által beírt keresésekre.
Bővebb információ a keresőóriásról.

Google helyezés

A Google helyezés megmutatja, hogy a weboldal egy adott kulcsszóra hányadik helyen jelenik meg a Google keresőben, hanyadik találat.

H

Hashtag

A hashtag az online marketingben használt hivatkozásokat jelölő tag, amelyet a Twitter vezetett be, majd az Instagramon is népszerű eszköz. A Facebokon is használható a posztok készítésénél. #hashtag #weblapdesign #weboldalkészítés

Hivatkozás

A hivatkozás a HTML nyelvben alkalmazott eszköz, amellyel hivatkozunk egy másik weboldalra, képre, média fájlra és egyéb elemre. A hivatkozások megnyilhatnak azonos ablakban (self), vagy új ablakban (blank). Az utóbbi sok esetben praktikusabb.

Hírlevél

A hírlevél az egyik legrégebbi online marketing eszköz, kiváló listaépítésre. A nevéből is adódik, hogy e-mailben rendszeresen kommunikálunk a feliratkozóinkkal, a vevőkkel, tájékoztatjuk őket az aktuális vagy jövő beli akciókról, eseményekről.

Honlap elemzés

A honlap elemzés a honlap részletes vizsgálatát jelenti. Célja a honlap hibáinak és esetleges hiányosságainka a feltárása. Ilyen lehet, ha kevés a látogató, vagy kevés a vásárlás, az ajánlatkérés, a konverzió.

HTML

A HTML nyelv – Hypertext Markup Language – rövidítése. Megadja, hogy a böngésző hogyan jelenítse meg a weboldalt. Minden weboldal HTML elemekből épül fel.

J

Javascript

A Javascript kódot a HTML kódú weboldalak kiegészítéseként létrehozott animációk és űrlap ellenőrző kódok formájában alkalmazták.

K

Keresőbarát URL

A keresőbarát URL a weboldal webcíme, amelyet úgy adunk meg, hogy a felhasználónak és a keresőnek is értelmes, és egyértelmű a szövege és a jelentése.
Pl: weblapdesign.hu/keresooptimalizalas

Keresőmarketing

A keresőmarketing a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések összessége. A cél az, hogy a weboldal minél nagyobb látogatottságot érjen el.

Kereső optimalizálás

A keresőoptimalizálás a weboldal keresőben való megjelenésének javítását célozza meg.

Konkurencia elemzés

Kulcsszó

L

Landing oldal

A langind oldal, angolul landing page olyan weboldal, amely értékesítési céllal készül, és úgy tervezzük meg, hogy a lehető legjobb konverziót érje el. Ezért látványosan ki vannak emelve a címek, az előnyök, a figyelem felkeltő rendelés gombok, valamint nincs menü rajta, amivel el tudnak navigálni a weboldalról.

Lead

A lead olyan érték, amely a weboldal konverziója vagy hirdetés eredménye képpen elérünk. Ez lehet vásárlás, hírlevél feliratkozás, letöltés. Olyan cselekedet, amely kifejezi az érdeklődést a termék vagy szolgáltatás iránt.

M

Meta adatok

A meta adatok olyan HTML tag-ek, amelyek a keresők részére adnak át fontos információkat. Tehát ha megadjuk a legfontosabb meta tag-eket, mint a meta description, meta title, meta nyelvi érték pl.: Hu, akkor a Google kereső sokkal konnyebben tudja besorolni és rangsorolni a weboldalunkat, amellyel előnyt élvez azokkal a honlapokkal szemben, akik nem adják meg ezeket az értékeket.

Meta leírás

A meta leírás, angolul meta description olyan szöveges HTML tag, amelyet megadhatunk a keresők számára, és a kereső találatokban jelenik meg. A hossza maximum 156 karakter legyen, mert a hosszabb szöveget kipontozza a Google. Fontos, hogy releváns és figyelem felkeltő szöveget adjunk meg, hogy a felhasználók figyelmét felkeltsük, és pozitív felhasználói élményt nyújtsunk. Ha nem adunk meg meta leírást, akkor a keresők a weblap szövegéből idéznek a kereső találatainál.

Árajánlatkérés

Kérjen árajánatot tartalommarketing szolgáltatásunkra!