Rövid életű volt a hosszabb meta leírás lehetősége a weboldalon és változott a meta leírás hossza. A Google nem rég megint újított, és vissza állította a 156 karakteres hosszúságot a weboldal meta leírásában. Nem rég még a weboldal meta description leírása 320 karakter hosszú lehetett. De nem sokáig tartott ez a lehetőség, hamar vissza vonta a Google a hosszabb meta leírás lehetőségét. Valószínűleg túlságosan rontotta a keresőben megjelenő találatokat, és még bonyolultabbá tette volna az egyedi, de jó szövegek megírását. Arról, hogy miért jó megadni a meta leírást egy másik cikkben már írtam.

A meta leírás hossza

Ennél rövidebb leírások is jók lehetnek, de javasolt a legalább 120-150 karakter hosszú leírás használata. Az oldal témája és jelentősége is erősen befolyásolja, hogy milyen description leírást érdemes írni. A lényeg, hogy a Google keresőben a cím után a meta leírás jelenik meg, és ezzel tudjuk a látogatók, vagy a kereső személyek figyelmét felkelteni a weboldalunkra, a szolgáltatásunkra, vagy a termékeinkre.

Ha a keresésnél a Google úgy érzékeli, hogy a weboldalon megadott meta leírás nem a legjobban írja le a weboldal tartalmát az adott felhasználónak akkor a honlap tartalmából idéz a kereső találatai között. Igyekszik kiszolgálni az ember keresési igényeit és minél jobb releváns találatot adni a keresésekre.

Hozd ki 156 karakterből a legjobb meta leírást!

Folyamatosan teszteld a leírást, és egészítsd ki a honlap leírását minden oldaladon. Ha nem konvertál jól az egyik aloldalad, akkor írd ár a szöveget úgy, hogy a megcélzott látogatóidnak érdekesebb legyen, felkeltse az érdeklődésüket. Jobb leíró szöveget írva növelhetjük a weboldalra kattintások számát, ezzel növelve a konverziót.

A keresőoptimalizálás része a meta leírások ellenőrzése is. Ha segítséget kérsz benne, kérj árajánlatot.