Az Instagram egyre népszerűbb Magyarországon is, hála a fiataloknak, az új generációnak. Minden nap sokan használják.

A Facebook meg is vásárolta (link és szöveg a vásárlásról), mert akkora üzleti potenciált látott benne.

Az instát főleg a fiatalok használják, de ma már egyre népszerűbb az okostelefonokat használó középkorúak között is, és felfedezik a vállalkozások is.

Az amerikai és európai nagy cégek, mint a Nike, az Adidas, a BMW, a Mercedes, A Bentley, a Redbull napi szinten
kommunikálnak a követőikkel, és építik a márkát, a brand-et.

Nagy előnye, hogy az Instagram követők nagyobb elköteleződést mutatnak a márkák vagy a követett személy iránt (leszámítva a programok által beállított automatikus követést). Ezzel a sok követővel rendelkező influenszerek jól is járnak, mert a reklámozni akaró cégek egy népszerű influenszer segítségével sokkal több emberhez eljuttathatják az ajánlataikat kedvezőbb áron, mintha csak hirdetnének.

 

Mit postolj?

Az instára főleg kiemelkedően szép fotókat szoktak postolni, akár szöveggel, vagy dátummal, várossal is megjelenítve. Ezért neked is szép képeket kell megosztanod.

Szeretik a rövid videókat is, ezért videókat is érdemes megosztani. Akár élő videókat is, amelyeket mobiltelefonnal készítesz.

 

#Hashtag

Az instagram legjobb találmánya a hashtag használata, amivel be tudod linkelni az adott #hashtag érdeklődőknek a képedet, a postodat. Pl #weboldalkészítés, vagy #Budapest.

A hashtag-ek eredményes haszánlata nem könnyű, de némi utána járással, a népszerű megosztások elemzésével sok hasznos információra tehetünk szert.

 

Követés

A Facebookhoz hasonlóan itt is követni (bekövetni) lehet embereket vagy cégeket, és akkor a postjaik megjelennek a hírfolyamunkban. Sokan használnak különböző szoftvereket, amellyel be lehet követni az embereket. Nyilván meg van az előnye.

De ha folyamatosan építed az Instagram életedet, és hasznos vagy sokaknak tetsző képeket, üzeneteket postolsz, akkor neked is nőni fog a követőtáborod. És ezeknek a követőknek nagyobb része lesz valódi követő, aki tényleg azért követ téged, mert érdekled.

Fontos megjegyeznem, hogy attól, mert sok követőd van, akik lájkolják a képeidet, még nem biztos, hogy vásárolnak is tőled. De fontos marketing csatornája az Instagram a bizalom építésének.

 

Szavazások és egyébi lehetőségek

Az instában is egyszerűen tudsz létrehozni szavazást, amivel aktivizálhatod a közönségedet. Egyszerű szavazás létrehozására van lehetőség, amelyben egy kérdésre adott válaszokkal lehet szavazni.

 

Milyen gyakran postolj?

A felgyorsult világban a legjobb, ha minden nap tudsz valami jó képet postolni magadról, vagy a vállalkozásodról, a termékedről, szolgáltatásodról. Akár napi több is lehet, de nem szabad túlzásba esni, hogy ne legyen zavaró a feliratkozók szemében.

A lényeg a rendszerességben van. Tehét ha nincs annyi ötleted vagy témád, akkor legyen hetente egy-két post, amivel fent tudod tartani az érdeklődést.

instagram ikon apdesign