Mi a meta leírás (meta description)
A meta leírás egy HTML címke, amely rövid leírást ad a weboldal tartalmáról, a Google keresőben megjelenő oldal tartalmáról. A meta leírás hossza maximum 156 karakter lehet, ha ennél hosszabb, akkor a keresők levágják a szöveget, és akkor a leírás … -al fog végződni.
Lényege, hogy a meta description röviden összefoglalva bemutassa a felhasználóknak a weboldal tartalmát, lehetőleg úgy, hogy a leírás felkeltse a kereső személy érdeklődését, és kattintson a hivatkozásra, megnyissa a weboldalt. A Google helyezéseket is befolyásolhatja a leírás szövege, mert ha jó a meta leírás akkor több felhasználó kattint a hivatkozásra, ami által a keresők is azt látják, hogy a felhasználóknak hasznos a leírás, ezért érdemes a keresősek között megjeleníteni. Ha nincs megadva a meta leírás, akkor sincs baj, mert a keresők a honlap adott oldalának a szövegéből jelenítenek meg egy szöveges részt, amely illeszkedik a felhasználó kereséséhez.
A keresőoptimalizálás része a meta leírások ellenőrzése és optimalizálása is, ebből is látható, hogy a leírás megadásnak lényeges szerepe egy honlap sikerében. A weboldal készítés után fontos ezeket az adatoka is megadni minden fontos oldalon.
Így néz ki a keresőben megjelenő meta leírás
A META leírás HTML kódja:
<meta name = „description” content = „Az oldal rövid leírása, általában egy vagy két mondat.” />
A meta leírást hagyományos HTML alapú weboldal esetén egy HTML szerkesztő programmal adhatjuk meg, vagy akár notepad szerkesztővel is. Ma már ez a ritkább eset. Legtöbb esetben valamilyen CMS rendszerű weboldalt vagy blog rendszert használunk, ahol a rendszeren belül van lehetőség a meta adatok megadására.
Én a WordPress cmt rendszert használom, és azon belül a Yoast SEO Plugint, amely a legjobb seo plugin a wordpresshez. A Yoast féle SEO plugin segít a meta leírás megadásában, és zöld vonallal jelzi ha megfelelő hosszúságú a szöveg.
A Yoast plugin szerkesztő felülete
Milyen a jó meta description és miért fontos beállítani?
A meta leírás beállítása azért fontos és célszerű, mert a Google és a többi internetes kereső a megadott leírás alapján dönti el, hogy mit jelenit meg a kereső találatai között, és a rangsorolásban is sokat segíthet az átkattintási arány eredményeképpen. A legfontosabb, hogy legyen meta leírás a weboldal nyitó oldalán és a weboldal legfontosabb aloldalain, a termék és szolgáltatás oldalakon. Másik fontos tényező a leírás hossza, amely legalább 140 – 156 karakter hosszú legyen, és a honlap témáját mutassa be. Releváns legyen a honlap tartalmával össze vetve, hogy a látogató azt az információt találja meg a weboldalon amire keresett.
- Tartalmazza a fő kulcsszót, a weboldal fő kereső szavát, amelyre keresve kiemeli a Google a találatok között,
- A hossza 156 karakter lehet,
- Ne legyenek ismétlődő meta leírások,
- Legyen figyelemfelkeltő és kattintásra ösztönző (call to action) a meta leírásod,
- Releváns legyen az oldal tartalmával,
- Hasonlítsd össze a konkurencia leírásával, és módosítsd ha szükséges,
- Módosítsd a leírást ha vissza esik a keresőben a kattintások száma, vagy úgy érzed nem kattintanak elegen.
Hosszú távú ellenőrzés
Hosszabb idő elteltével előfordulhat, hogy változtatni kell a meta descripton szövegén, mert új trend alakult ki, új keresési szokások jelentek meg, vagy más szavakra keresnek az emberek a keresőben. Ez az időszak akár több év is lehet, de a mai internetes korszakban fél év után is új trendek jelennek meg, ezért rövidebb idő alatt is megváltozhatnak a keresési eredmények.
Ez tevékenységi területenként eltérő lehet, mert egy általános szolgáltatás témában viszonylag ritkán változnak a trendek (pl. társasházkezelés), de egy webáruháznál vagy mobiltelefon értékesítő webshopban, ingatlan értékesítő webodlalon, és egyedi szolgáltatásokat bemutató honlapokon gyakoribbak az új keresési trendek az újítás. Érdemes követni az embereket és a keresési szokásaikat.
Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel! Köszönöm!
További cikkek SEO témában
Kép alapú keresés a Google keresőben
Miért jó a keresőoptimalizálás