A hashtag jelentése
A hashtag jelentése kettőskereszt (#) és egy # jel és egy szó összekapcsolásával hozzuk létre. Első sorban a közösségi médiában használatos és a hasonló témájú tartalmak azonosítására és csoportosítására szolgál. A hashtag használata a közösségi médiában a 2010-es években vált népszerűvé a Twitter-től kezdve, majd megjelent az Instagramon és Facebook-on is, de szinte mindenhol használják a tartalmak kategorizálására.
A hashtag használata
A hashtaget az online marketing területéhez tartózó közösségi média felületeken használhatjuk a tartalom kategorizálására, a téma összegyűjtésére. Elsősorban a Twitter-en, az Instagram felületén, a Facebook-on használják a legtöbben. A hashtag használata során figyelni kell arra, hogy a témában releváns hashtag-et használjunk és megfelelő szavakat válasszunk ki a posztjainkhoz. Minden témakörben illetve területen vannak nagy mennyiségben használt hashtagek mint például a weboldalkészítés témában a #weboldalkészítés, a #honlapkészítés vagy az #onlinemarketing. A hashtag elhelyezhető a poszt írásakor a szövegrészben, utólag a bejegyzés módosításakor, vagy sokan használják a hashtagek megjelenítését az első kommentben is aktivizálva a posztot.
Vannak népszerű vagy aktuálisan felkapott eseménynek megfelelő hashtagek amelyek használhatók saját célra is ha releváns a tartalmunkkal. A témánktól teljesen eltérő szavak használatának nincs értelme, mert a felhasználók nem azt a tartalmat fogják látni amit kerestek. Ilyen kiemelt hashtagek a Covid alatt a #maradjotthon és a #koronavírus, vagy az Ukrajnában zajló háború alatt megjelenő legnépszerűbb #ukraine #supportukraine hashtagek.
Ismert hazai hashtagek: #budapest, #magyarország, #iközösség, #mik, #instahun, #magyarig.
Hashtag kutatás
Az Instagram használata közben érdemes hashtag kutatást végezni, mert nagyon hasznos segítséget tud nyújtani a posztjaink népszerűsítésében, ha tudjuk milyen hashtagekkel érhetjük el a célközönségünket. Amikor valaki beír egy hashtaget a posztba vagy a bejegyzésbe, akkor az megjelenik a találatok között, és megjelenik azoknak, akik követik azt a hashtaget vagy akik rákeresnek arra a keresőben. A bejegyzésben is rákattinthat valaki akit érdekel a kiválasztott téma és megjelennek az összegyűjtött posztok.
A #hashtag kutatás minden területen eredményes, mert a legtöbb tevékenységre találunk hashtag-eket. Számos hashtag-et én hoztam létre először amikor elindítottam a WeblapDesign Instagram oldalát. Ilyen a #weboldalkészítés, a #weblapdesign is. A jól megválogatott hashtagek sokat lendíthetnek az elérésen, a posztok megjelenésén, növelhetik a vállalkozás népszerűségét minél több emberhez eljuttatva a vállalkozás üzenetét.
Keyword Tool io
A hashtag kutatáshoz használható a Keyword Tool io weboldal, amely megmutatja a keresett témában használt szavakat. A weboldal ezen a webcímen érhető el: https://keywordtool.io/instagram
A megfelelő hashtagek megkereséséhez kiválasztható az Instagram kulcsszó kutatás .
https://keywordtool.io/search/keywords/instagram/14861229?category&keyword=weboldal&country=GLB&language=hu#hashtags
Bízom benne, hogy hasznos lett az összefoglaló. További cikkeket találhat a weboldal készítés és keresőoptimalizálás témában a weblapdesign blog oldalain.