Gyakori kérés az ügyfeleim részéről, hogy milyen domain nevet válasszanak.

Azt szoktam javasolni, az egyik legjobb megoldás, ha a domain névben szerepel a legfontosabb kereső szó, kulcsszó, mert az segít megtalálni a Google és a többi keresőben a weboldalt, és legtöbb esetben jellemzi is a vállalkozást.

Akkor is válasszunk kulcsszavas domain nevet, ha szolgáltatást értékesítünk, és nem mindennapi kereslet jellemzi, kevés a visszatérő látogató, mert ritkán kell igánybe venniük az embereknek. Ilyen a weboldal készítés, a gázszerelő, a duguláselhárítás, az ács- tetőfedő, a kőműves vagy lakásfelújító.

 

A domain nevek főbb kritériumai

Az első és talán legfontosabb, hogy könnyen leírható legyen. Ezt követi, hogy minél könnyebben megjegyezhető legyen. Ebben segít ha van jelentése is az adott domain névnek.

Egy személy vagy vállalkozás neve is lehet domain név, és használható úgy, mint egy márkanév. Ezért azt javaslom, hogy ha valakinek a saját neve a márkája, akkor azt is regisztálja be domain névként, hogy aki a nevére keres, annak az ő weboldalát találja meg. Cég esetén szintén fontos a cégnév domain nevének bejegyzése akár azért is, hogy  ne adjunk támadási lehetőséget a konkurenciának.

 

Hosszú távra tervezzünk

Általában hosszú távra tervezünk egy weboldalt, mert a weboldal vagy honlap a mi saját bemutatkozásunk a nagyvilág felé az online világban. Ezért a domain név kiválasztásakor úgy tervezzünk, hogy akár 10-20 évig, vagy akár tovább is megmarad a domain nevünk, azt fogják használni az emberek, arról fognak megtalálni minket, azzal fognak azonosítani.

Persze ma már egy weboldal nem weboldal, hanem érdemes az új vállalkozásainknak vagy új projektjeinknek is bejegyezni a saját domain nevét. Ezekkel tervezhetünk rövid tárvra is, ha pl egy kisebb társasház épül, és öt év múlva már nincs szükség a weboldalra.

 

Márka és brand domain nevek

A márka tudat nagyon erős marketing eszköz lehet a cégek kezében. Ezért fontos, hogy olyan domain nevet válasszunk, amely köré felépítve egy erős márkát kitűnik a többi közül, és könnyen megjegyezhető.

Hosszú távon a brand erősebb mint a különböző marketing csatornákon felhúzott de ideiglenes siker, ezért érdemes hosszú távra tervezni ezen a téren is.

Vannak olyan nevek, amelyek olyan erősek, hogy azokat meghallva egyből az adott márkára gondolunk. Ilyen a BMW, a Toyota, az Index, az Origo, a Sielok.hu, az Időkép, vagy a Startlap.

 

Végső konklúzió

Ne féljünk a domain név választástól. Mint minden más helyen itt is gyakorlat teszi a mestert, de az biztos, hogy aki megtapasztalja az online jelenlét hasznát és előnyeit, annak nem csak egy, hanem számtalan domain neve lesz. És ha az első nem is lesz tökéletes, néhány ezer Forintért bejegyezhetünk egy jobbat, amit használhatunk.

 

 

Kapcsolódó információ

Felszabaduló domain nevek