Céges blog indítása azért fontos, mert sok új látogatót tudsz szerezni ingyen a Google keresőből, emeli a vállalkozás szakmai színvonalát, és hasznos információkkal látja el a látogatókat. Sokan a keresőoptimalizálás (a keresőoptimalizálás alapjai) miatt készítenek céges blogot.

Továbbá a céges blog nagyon hasznos része egy cég weboldalának. Nagy előnye, hogy a cég saját információs portáljának tekinthető, emeli a szakmai hitelességet, és a sokrétű tartalom miatt sok új ügyfelet és érdeklődőt hoz a Google keresőből. Éjjel-nappal kommunikálja a vállalkozás értékeit, híreit, és hasznos információkatt nyújt a látogatóknak, továbbá edukálhatja is őket. Hasznos cikkeinkkel megoldást mutathatunk a célcsoportunk problémáira, ami jelentősen emeli a vállalkozás értékét, ezáltal nő a látogatók bizalma a céged iránt. Az emberek a problémára keresnek a Google-ban, és ha a céges blog is megjelenik a találatok között, akkor számos új érdeklődőt tud szerezni a weboldalra hirdetési költség nélkül.

A céges blog kiváló brandépítés is egyben, hozzá tartozik sok vállalkozás marketing stratégiájához. Folyamatosan épül a vállalkozás brandje, értéke, és a céljainkkal összhangban irányíthatjuk a látogatót a cégünk megismerésén túl a hírlevél feliratkozásig vagy a Facebook és Instagram követésig egyaránt.

A jó céges blog edukálhatja is a látogatókat a cég termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban. Hasznos lehet olyan blocikkek írása, ahol elolvashatják az érdeklődők hogyan kell használni a cég termékeit vagy szolgáltatásait, ezzel tehermentesítve az ügyfélszolgálatot.

Hogyan kezdje el a céges blog írását

Mivel kezdje el a munkát

Kezdje a legfontosabb és legértékesebb témával, amely fontos a látogatóknak, sokan keresnek rá, és a cég meghatározó tevékenységét mutatja be. Ez állhat azoknak a tevékenységi köröknek és teendőknek a leírásával, amivel a vállalkozás foglalkozik. Írja össze ezeket és tervezze meg fontossági sorrendben, milyen fő cikkek lesznek, és milyen minőségi tartalmat fog még összeállítani.

Célközönség

Határozza meg a célközönséget. Ezzel könnyebben elérheti a cég számára releváns érdeklődőket, akiknek ismeri a problémáit, a jelenlegi élethelyzetét, ezáltal pontosabban tudja megszólítani őket, jobb lesz a kommunikáció. Derítse ki, hogy milyen problémái vannak a célközönségének.

Minőségi tartalom

Minőségi tartalmat publikáljon, amely hasznos az olvasóknak, a célcsoportnak, és tükrözi a céget színvonalát. A látogatók gyakran a blogcikkeddel fognak találkozni a keresőben, és a jól megírt blog pozitív első benyomást benyomást kelt bennük.

A hasznos információknak köszönhetően növekedik a bizalmuk a cég iránt, és könnyebben vásárolnak a vállalkozástól terméket vagy igényelnek szolgáltatásokat.

Helyesírás

Nagyon fontos a jó helyesírás. A helyesírási hibák rontják az olvashatóságot, és a cég megítélése is negatív lehet. De gondos ellenőrzéssel kiküszöbölhető mindez, és a kereső is jobban fogja ajánlani a blogot a találatok között. Természetesen lehet néhány elütés vagy kisebb hiba, de ezeket javítani kell amikor észrevesszük.

Tagolás

Tagolja helyesen és jól áttekinthetően a szöveget, mert a jól tagolt blogcikket könnyű elolvasni, ezáltal növekszik a cikkek elolvasása. Ezáltal nő a látogató oldalon eltöltött ideje. Használjon képeket a tartalomban, amelyek kapcsolódnak a tartalomhoz. Egy jó kép látványosan kiemeli a tartalmat.

Használjon saját képeket

A szöveges tartaltamat kiegészítik a jó képek. A képek minőségű jó legyen, és a legjobb, ha saját képeket használ. A képekhez adja meg a kép ALT tag értékét is, és a Google így könnyebben listázza ki a képedet is a találatok között. A saját képeket a látogatók is jobban szeretik, élethűbb képet ad egy vállalkozásról mint egy stock photo még akkor is, ha kevésbé szép vagy jó minőségű.

Legyen egyedi

Egyedi tartalmat publikáljon, ami Önt és a vállalkozását jellemzi, ami Önről szól. A látogatók és a kereső is értékelni fogja, ha nem mástól átvett tartalmat használ fel. A másolást kimondottan kerülni kell! A Google tudja, hogy melyik tartalom mikor került fel az internetre és melyik az eredeti forrás.

Cselekvésre buzdítás

A céges blogban használjon cselekvésre ösztönző Call to action részeket, képeket és gombokat. Figyeljen arra, hogy ezek ne rontsák el a látogatói élményt. A cikkek közepén és a cikk végén érdemes ezeket elhelyezni. Ezek lehetnek érdekes cikkek, akciók, vagy letölthet egy csalit hírlevél feliratkozással egybe kötve. Ha érdekli a látogatót, akkor rákattintva arra az oldalra jut, ahová szeretnéd vagy felveszi a céggel a kapcsolatot a beállítástól függően.

Mérés, statisztika

Mérje a blog látogatottságát és a hatékonyságát a Google Analytics szoftverrel, és látható, hogy milyen tartalom érdekli a látogatóit. Ez segít a tartalomfejlesztésben és a tartalommarketingben.

További cikkek weboldal készítés témában

CTA jelentése, call to action használata

A CTA jelentése (Call To Action) magyarul felhívás cselekvésre. Azaz cselekvésre való felhívás, ösztönzés, felszólítás. Általánosan elterjedt fogalom az online marketingben ahol is fontos a konverzió és lehet is mérni a konverziót. Célja az érdeklődőt révenni a...

Egyoldalas weboldal készítés

A munkám során sok egyoldalas weboldalt látok és ezért felmerült a kérdés, hogy kinek jó az egyoldalas weboldal készítés? Miért jó és mikor alkalmazzák a one page honlapot? Tényleg jó megoldás az egyoldalas weboldal készítés? Sokan kerestek meg egyoldalas weboldal...

Landing oldal és a weboldal különbsége

A landing oldal (landing page) és a weboldal alapvető különbsége, hogy a landing oldalnak egy konkrét célja van, míg a weboldal többcélú internetes weblap amely a legtöbb esetben több aloldallal rendelkezik. A weboldal lehet egyoldalas is, de ettől függetlenül...

Swift Performance Plugin Black Friday ajánlata

A WordPress weboldal készítők és a WP fejlesztők gyakran keresnek Cache plugint a weboldal gyorsításához, mert a bonyolultabb sablonok használata lassítja a rendszert. Ezeknek a pluginoknak a beállítása nagy odafigyelést igényel, nem kezdőknek való. Ekkor...

Mi a CMS rendszer

A dinamikus weboldal készítés része egy cms rendszer, ami lehet egyedi fejlesztésű vagy nyilt forráskódú rendszer. A CMS rendszer az angol Content Management System rövidítése és olyan weboldal rendszert jelent, amely teljeskörű online adminisztrációs és szerkesztési...

Call to action gombok a weboldalra

Miért kellenek cselekvésre ösztönző Call to action gombok a weboldalra? Azért kellenek call to action gombok (CTA jelentése), hogy rávegyük a felhasználókat a cselekvésre, kapcsolatfelvételre, ajánlatkérésre, megrendelésre vagy akár hírlevél feliratkozásra. Rengeteg...

Weboldal készítés ingyen – megéri?

Aki ingyenes weboldal készítést akar igénybe venni, az több lehetőséget is talál a Google keresőbe beírva az ingenes weboldal készítés keresést. Ez jó megoldásnak tűnhet első ránézésre, de ha jobban belegondolunk semmi sincs ingyen. Tehát valami mással fogunk fizetni...

Weboldal megújítás, mikor van rá szükség

A weboldal megújítás a gyorsan fejlődő online világban vissza térő probléma, a tevékenységi kör és az iparági ágazatoktól függően változhat. Weboldala már a legtöbb vállalkozásnak van, és a vállalkozás alapvető online marketing eszköze. Az információ keresés az...

Weboldal fajták, webodal típusok

Weboldal fajták A weboldal fajtája a céljától függően több fajta lehet. A weblap célja és funkciója nagyban befolyásolja a megjelenését, a honlap design-t, és az elemeit. Számtalan weboldal típus létezik a normál honlapoktól kezdve az egyoldalas weblapokon át a...

5 legnagyobb hiba weboldal készítéskor

Sok weboldalon látok kritikus hibákat amelyek könnyen javíthatóak. Segítségül összegyűjtöttem mi az 5 leggyakoribb hiba weboldal készítéskor. Nagy hiba weboldal készítéskor, hogy nem mobilra optimalizált a weboldal Nagy weboldal hiba, ha nem mobilra optimalizált a...