Céges blog indítása azért fontos, mert sok új látogatót tudsz szerezni ingyen a Google keresőből, emeli a vállalkozás szakmai színvonalát, és hasznos információkkal látja el a látogatókat. Sokan a keresőoptimalizálás (a keresőoptimalizálás alapjai) miatt készítenek céges blogot.
Továbbá a céges blog nagyon hasznos része egy cég weboldalának. Nagy előnye, hogy a cég saját információs portáljának tekinthető, emeli a szakmai hitelességet, és a sokrétű tartalom miatt sok új ügyfelet és érdeklődőt hoz a Google keresőből. Éjjel-nappal kommunikálja a vállalkozás értékeit, híreit, és hasznos információkatt nyújt a látogatóknak, továbbá edukálhatja is őket. Hasznos cikkeinkkel megoldást mutathatunk a célcsoportunk problémáira, ami jelentősen emeli a vállalkozás értékét, ezáltal nő a látogatók bizalma a céged iránt. Az emberek a problémára keresnek a Google-ban, és ha a céges blog is megjelenik a találatok között, akkor számos új érdeklődőt tud szerezni a weboldalra hirdetési költség nélkül.
A céges blog kiváló brandépítés is egyben, hozzá tartozik sok vállalkozás marketing stratégiájához. Folyamatosan épül a vállalkozás brandje, értéke, és a céljainkkal összhangban irányíthatjuk a látogatót a cégünk megismerésén túl a hírlevél feliratkozásig vagy a Facebook és Instagram követésig egyaránt.
A jó céges blog edukálhatja is a látogatókat a cég termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban. Hasznos lehet olyan blocikkek írása, ahol elolvashatják az érdeklődők hogyan kell használni a cég termékeit vagy szolgáltatásait, ezzel tehermentesítve az ügyfélszolgálatot.
Hogyan kezdje el a céges blog írását
Mivel kezdje el a munkát
Kezdje a legfontosabb és legértékesebb témával, amely fontos a látogatóknak, sokan keresnek rá, és a cég meghatározó tevékenységét mutatja be. Ez állhat azoknak a tevékenységi köröknek és teendőknek a leírásával, amivel a vállalkozás foglalkozik. Írja össze ezeket és tervezze meg fontossági sorrendben, milyen fő cikkek lesznek, és milyen minőségi tartalmat fog még összeállítani.
Célközönség
Határozza meg a célközönséget. Ezzel könnyebben elérheti a cég számára releváns érdeklődőket, akiknek ismeri a problémáit, a jelenlegi élethelyzetét, ezáltal pontosabban tudja megszólítani őket, jobb lesz a kommunikáció. Derítse ki, hogy milyen problémái vannak a célközönségének.
Minőségi tartalom
Minőségi tartalmat publikáljon, amely hasznos az olvasóknak, a célcsoportnak, és tükrözi a céget színvonalát. A látogatók gyakran a blogcikkeddel fognak találkozni a keresőben, és a jól megírt blog pozitív első benyomást benyomást kelt bennük.
A hasznos információknak köszönhetően növekedik a bizalmuk a cég iránt, és könnyebben vásárolnak a vállalkozástól terméket vagy igényelnek szolgáltatásokat.
Helyesírás
Nagyon fontos a jó helyesírás. A helyesírási hibák rontják az olvashatóságot, és a cég megítélése is negatív lehet. De gondos ellenőrzéssel kiküszöbölhető mindez, és a kereső is jobban fogja ajánlani a blogot a találatok között. Természetesen lehet néhány elütés vagy kisebb hiba, de ezeket javítani kell amikor észrevesszük.
Tagolás
Tagolja helyesen és jól áttekinthetően a szöveget, mert a jól tagolt blogcikket könnyű elolvasni, ezáltal növekszik a cikkek elolvasása. Ezáltal nő a látogató oldalon eltöltött ideje. Használjon képeket a tartalomban, amelyek kapcsolódnak a tartalomhoz. Egy jó kép látványosan kiemeli a tartalmat.
Használjon saját képeket
A szöveges tartaltamat kiegészítik a jó képek. A képek minőségű jó legyen, és a legjobb, ha saját képeket használ. A képekhez adja meg a kép ALT tag értékét is, és a Google így könnyebben listázza ki a képedet is a találatok között. A saját képeket a látogatók is jobban szeretik, élethűbb képet ad egy vállalkozásról mint egy stock photo még akkor is, ha kevésbé szép vagy jó minőségű.
Legyen egyedi
Egyedi tartalmat publikáljon, ami Önt és a vállalkozását jellemzi, ami Önről szól. A látogatók és a kereső is értékelni fogja, ha nem mástól átvett tartalmat használ fel. A másolást kimondottan kerülni kell! A Google tudja, hogy melyik tartalom mikor került fel az internetre és melyik az eredeti forrás.
Cselekvésre buzdítás
A céges blogban használjon cselekvésre ösztönző Call to action részeket, képeket és gombokat. Figyeljen arra, hogy ezek ne rontsák el a látogatói élményt. A cikkek közepén és a cikk végén érdemes ezeket elhelyezni. Ezek lehetnek érdekes cikkek, akciók, vagy letölthet egy csalit hírlevél feliratkozással egybe kötve. Ha érdekli a látogatót, akkor rákattintva arra az oldalra jut, ahová szeretnéd vagy felveszi a céggel a kapcsolatot a beállítástól függően.
Mérés, statisztika
Mérje a blog látogatottságát és a hatékonyságát a Google Analytics szoftverrel, és látható, hogy milyen tartalom érdekli a látogatóit. Ez segít a tartalomfejlesztésben és a tartalommarketingben.