Céges blog indítása azért fontos, mert sok új látogatót tudsz szerezni ingyen a Google keresőből, emeli a vállalkozás szakmai színvonalát, és hasznos információkkal látja el a látogatókat.
Továbbá a céges blog nagyon hasznos része egy cég weboldalának. Nagy előnye, hogy a cég saját információs portáljának tekinthető, emeli a szakmai hitelességet, és a sokrétű tartalom miatt sok új ügyfelet és érdeklődőt hoz a Google keresőből. Éjjel-nappal kommunikálja a vállalkozás értékeit, híreit, és hasznos információkatt nyújt a látogatóknak, továbbá edukálhatja is őket. Hasznos cikkeinkkel megoldást mutathatunk a célcsoportunk problémáira, ami jelentősen emeli a vállalkozás értékét, ezáltal nő a látogatók bizalma a céged iránt. Az emberek a problémára keresnek a Google-ban, és ha a céges blogod is megjelenik a találatok között, számos új érdeklődőt tudsz szerezni a weboldalra hirdetési költség nélkül.
A céges blog kiváló brandépítés is egyben, hozzá tartozik sok vállalkozás marketing stratégiájához. Folyamatosan épül a vállalkozás brandje, értéke, és a céljainkkal összhangban irányíthatjuk a látogatót a cégünk megismerésén túl a hírlevél feliratkozásig vagy a Facebook és Instagram követésig egyaránt.
A jó céges blog edukálhatja is a látogatókat a cég termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban. Hasznos lehet olyan blocikkek írása, ahol elolvashatják az érdeklődők hogyan kell használni a cég termékeit vagy szolgáltatásait, ezzel tehermentesítve az ügyfélszolgálatot.
Hogyan kezd a céges blog írását
Mivel kezd el a munkát
Kezd a legfontosabb értékű témával, amely fontos a látogatóknak, sokan keresnek rá, és a céged meghatározó tevékenysége. Ez állhat azoknak a tevékenységi köröknek és teendőknek a leírásával, amivel a vállalkozás foglalkozik. Írd össze ezeket, és tervezd meg fontossági sorrendben, milyen fő cikkek lesznek, és milyen minőségi tartalmat tudsz összeállítani.
Célközönség
Határozd meg a célközönségedet. Ezzel könnyebben elérheted a számodra releváns érdeklődőket, akiknek ismered a problémáit, a jelenlegi élethelyzetét, ezáltal pontosabban tudod megszólítani őket, jobb lesz a kommunikáció. Derítsd ki, hogy milyen problémái vannak a célközönségednek.
Minőségi tartalom
Minőségi tartalmat publikálj, amely hasznos az olvasóknak, a célcsoportnak, és tükrözi a céget színvonalát. A látogatók gyakran a blogcikkeddel fognak találkozni a keresőben, és a jól megírt blog pozitív első benyomást benyomást kelt bennük. S a hasznos információknak köszönhetően növekedik a bizalmuk a céged iránt, és könnyebben vásárolnak tőled.
Helyesírás
Nagyon fontos a jó helyesírás. A helyesírási hibák rontják az olvashatóságot, és a cég megítélése is negatív lehet. De gondos ellenőrzéssel kiküszöbölhető mindez, és a kereső is jobban fogja ajánlani a blogodat a találatok között.
Tagolás
Tagold helyesen és jól áttekinthetően a szöveget, mert a jól tagolt blogcikket könnyű elolvasni, ezáltal növekszik a cikkek elolvasása. Használj képeket a tartalomban, amelyek kapcsolódnak a tartalomhoz. Egy jó kép látványosan kiemeli a tartalmat.
Használj saját képeket
A tartaltamat kiegészítik a jó képek. A képek minőségű jó legyen, és a legjobb, ha saját képeket használsz. A képekhez add meg a kép ALT tag értékét is, és a Google így könnyebben listázza ki a képedet is a találatok között. A saját képeket a látogatók is jobban szeretik, élethűbb képet ad egy vállalkozásról mint egy stock photo még akkor is, ha kevésbé szép vagy jó minőségű.
Legyél egyedi
Egyedi tartalmat publikálj, ami téged jellemez, ami rólad szól. A látogatók és a kereső is értékelni fogja, ha nem mástól átvett tartalmat használsz fel. A másolást kimondottan kerüld! A Google tudja, hogy melyik tartalom mikor került fel és melyik az eredeti.
Cselekvésre buzdítás
Használj a blogodban Call to action, azaz cselekvésre ösztönző részeket. Figyelj, hogy ezek ne rontsák el a látogatói élményt. A cikkek közepén és a cikk végén érdemes ezeket elhelyezni. Ezek lehetnek érdekes cikkek, akciók, vagy letölthet egy csalit hírlevél feliratkozással egybe kötve. Ha érdekli a látogatót, akkor rákattintva arra az oldalra jut, ahová szeretnéd vagy felveszi veled a kapcsolatot a beállítástól függően.
Mérés, statisztika
Mérd a blog látogatottságát és a hatékonyságát a Google Analytics szoftverrel, és láthatod, milyen tartalom érdekli a létogatóidat. Ez segít a tartalomfejlesztésben és a tervezésben.