A mobilbarát weboldal már több éve fontos tulajdonsága a honlapoknak. A Google két éve előnyben részesíti a mobilra optimalizált weboldalt, mert egyre több felhasználó mobiltelefonon böngészi a weblapunkat, és ehhez olyan mobilra optimalizált weboldal szükséges, amelyen jól áttekinthető és jól olvasható a tartalom.

Mobilbarát weboldal megjelenése

A mobilbarát weboldal célja, hogy mobiltelefonon vagy tableten is jól olvasható legyen a tartalom. Mivel a mobiltelefonok kijelző mérete kisebb mint a számítógép monitor vagy a laptop kijelzője, ráadásul függőleges nézetben böngészünk rajta, ezért a weblap elemei egymás alá rendeződve jelennek meg.

A képek mérete, a betűméret is alkalmazkodik a mobil készülék felbontásához, hogy megfelelő vizuális élményt nyújtson, és a szöveget könnyedén el lehessen olvasni, és megmaradjon a weboldal áttekinthetősége.

Mobilbarát weboldal ellenőrzés

A Google weboldalán is ellenőrizheted a honlapodat az alábbi oldalon:

https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=hu

A honlapkészítés során folyamatosan ellenőrizni kell a megjelenést különbüző eszközökön és a legtöbbet használt mobiltelefonokon (Apple iPhone, Samsung) a lehető legjobb vizuális élmény elérése érdekében.

mobilbarát weboldal weblapdesign

A mobilbarát weboldal ellenőrzés eredménye

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás fontos eleme a weboldal készítésnek, mert minél több ember megtalálja a weblapunkat a Google keresőben, annál több látogatóra és ügyfélre tehetünk szert ingyenesen. Segítségével a weboldalunk elöl lesz a keresőkben, és ezáltal több embert érhetünk el.

A Google keresési találatainak a sorrendjét az is befolyásolja, hogy a honlap mobilon jól jelenik-e meg, azaz a mobilra optimalizált weboldal előrébb jelenik meg a keresőben.

Tartalom

A weboldal tartalmi felépítésének rugalmas elrendezésűnek kell lennie. Webdesign megjelenését szabályozhatjuk a CSS Media Queries segítségével, ahol megadhatjuk a különböző felbontásokban miként nézzen ki a reszponzív honlapunk. 

Fontos tudni, hogy alkalmazkodni kell az alacsonyabb sávszélességhez, ezért a megfelelő minőséget megőrizve a képeket és a fájlokat kis fájlméretre kell optimalizálni segítve a gyorsabb oldal betöltési sebességet. Ne töltsünk fel Megabyte méretű képeket (kivétel ha erre van igény vagy a minőség megköveteli).

A honlap tartalmi felépítése úgy kerül kialakításra, hogy a mobiltelefonon görgetve könnyen átolvasható legyen a tartalom, és szkrollozás közben is felkeltse a látogató figyelmét és megtalálja amit keresett.

Ezt azzal érhetjük el, hogy jól kiemeljük a címet és az alcímeket, szellősen, nagyobb margószélességeket megadva rendezzük el az elemeket, s ezáltal jól olvasható lesz a honlap.

Képek

A képek középre igazítva teljes szélességben jelennek meg, ezzel egyedi design-t és hangulatot adva a weblapnak. Kiemelten fontos a megfelelően kis fájlméretű képek használata. A képekről olvashatsz a képek a weboldalra cikkemben.

képek a weboldalon

Navigáció

A navigációnak jól átláthatónak és könnyen kattinthatónak kell lennie, hogy a lehető legtöbb mobiltelefonról könnyű legyen átolvasni a weboldalt. A navigáció kezdődik a logó mellett vagy alatt elhelyezkedő felső menüvel ami hamburger ikon megjelenésű általában, de lehet beúszú és lenyíló menü is.

Navigációs elem a logó amikor egy aloldalról vissza akarunk térni a főoldalra. További elemek a CALL TO ACTION gombok és figyelem felkeltő címek, amelyekkel cselekvésre ösztönözzük az olvasót.

Call to action gomb a weboldalon

POP-UP Ablakok

Mobiltelefonon nagyon zavaró tud lenni a felugró pop up ablak, ezért lehetőség szerint ne használj pop-up ablakot. Maximum olyan eseménynél, amikor fontos a feltűnő információ közlés.

Honlapkészítés

A honlapkészítés része a weboldal pontos beállítása. Ha szeretnél reszponzív weboldalt, kérj árajánlatot vagy válassz a honlap csomagok közül.

További cikkek weboldal készítés témában

CTA jelentése, call to action használata

A CTA jelentése (Call To Action) magyarul felhívás cselekvésre. Azaz cselekvésre való felhívás, ösztönzés, felszólítás. Általánosan elterjedt fogalom az online marketingben ahol is fontos a konverzió és lehet is mérni a konverziót. Célja az érdeklődőt révenni a...

Egyoldalas weboldal készítés

A munkám során sok egyoldalas weboldalt látok és ezért felmerült a kérdés, hogy kinek jó az egyoldalas weboldal készítés? Miért jó és mikor alkalmazzák a one page honlapot? Tényleg jó megoldás az egyoldalas weboldal készítés? Sokan kerestek meg egyoldalas weboldal...

Landing oldal és a weboldal különbsége

A landing oldal (landing page) és a weboldal alapvető különbsége, hogy a landing oldalnak egy konkrét célja van, míg a weboldal többcélú internetes weblap amely a legtöbb esetben több aloldallal rendelkezik. A weboldal lehet egyoldalas is, de ettől függetlenül...

Az online marketing fogalma

Az online marketing fogalma más néven az Internetes marketing, vagy digitális marketing. Az online marketing olyan marketing tevékenység, amely az Interneten keresztül éri el és szólítja meg az érdeklődőket, és online eszközök segítségével épít kapcsolatot a...

Mi a CMS rendszer

A dinamikus weboldal készítés része egy cms rendszer, ami lehet egyedi fejlesztésű vagy nyilt forráskódú rendszer. A CMS rendszer az angol Content Management System rövidítése és olyan weboldal rendszert jelent, amely teljeskörű online adminisztrációs és szerkesztési...

Call to action gombok a weboldalra

Miért kellenek cselekvésre ösztönző Call to action gombok a weboldalra? Azért kellenek call to action gombok (CTA jelentése), hogy rávegyük a felhasználókat a cselekvésre, kapcsolatfelvételre, ajánlatkérésre, megrendelésre vagy akár hírlevél feliratkozásra. Rengeteg...

Weboldal készítés ingyen – megéri?

Aki ingyenes weboldal készítést akar igénybe venni, az több lehetőséget is talál a Google keresőbe beírva az ingenes weboldal készítés keresést. Ez jó megoldásnak tűnhet első ránézésre, de ha jobban belegondolunk semmi sincs ingyen. Tehát valami mással fogunk fizetni...

Weboldal megújítás, mikor van rá szükség

A weboldal megújítás a gyorsan fejlődő online világban vissza térő probléma, a tevékenységi kör és az iparági ágazatoktól függően változhat. Weboldala már a legtöbb vállalkozásnak van, és a vállalkozás alapvető online marketing eszköze. Az információ keresés az...

Weboldal fajták, webodal típusok

Weboldal fajták A weboldal fajtája a céljától függően több fajta lehet. A weblap célja és funkciója nagyban befolyásolja a megjelenését, a honlap design-t, és az elemeit. Számtalan weboldal típus létezik a normál honlapoktól kezdve az egyoldalas weblapokon át a...

5 legnagyobb hiba weboldal készítéskor

Sok weboldalon látok kritikus hibákat amelyek könnyen javíthatóak. Segítségül összegyűjtöttem mi az 5 leggyakoribb hiba weboldal készítéskor. Nagy hiba weboldal készítéskor, hogy nem mobilra optimalizált a weboldal Nagy weboldal hiba, ha nem mobilra optimalizált a...

Remélem segítettem ezzel a rövid összefoglalóval. Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg a barátaiddal és ismerőseiddel. Köszönöm!