Weboldal fajták
A weboldal fajtája a céljától függően több fajta lehet. A weblap célja és funkciója nagyban befolyásolja a megjelenését, a honlap design-t, és az elemeit. Számtalan weboldal típus létezik a normál honlapoktól kezdve az egyoldalas weblapokon át a hírportálokig és webáruházakig. Azt, hogy milyen weboldalra van szükség, már a weboldal készítés előtt el kell dönteni.
A weboldal fajták szerint a következők lehetnek:
Bemutatkozó weboldal
Ma már alapkövetelmény, hogy egy vállalkozásnak vagy cégnek legyen weboldala, legalább egy bemutatkozó weboldal. A weboldal az egyik legfontosabb marketing eszköz, amivel gyakran találkoznak a látogatók akik az Interneten keresnek. A weboldal online bemutatkozása a vállalkozásnak, ezért fontos, hogy pozitív első benyomást nyújtson a látogatóknak, szép legyen, és jól áttekinthető. Sőt a mai kornak megfelelően mobilra optimalizált legyen. Megtalálhatóak rajta a vállalkozás szolgáltatásai, a kínált termékek, képgaléria, űrlapok, és a legfontosabb elérhetőségek, információk. És sok weboldalon online bejelentkezés is megvalósítható.
Üzleti weboldal
Az üzleti weboldal olyan nagyobb terjedelmű weblap, amely több és részletesebb információt kínál a látogatóknak a mint a bemutatkozó üzleti honlap. A nagyobb üzleti honlapok gyakran 50-100 aloldallal rendelkeznek, részletes vállalati információk olvashatók rajta, megjelennek rajta a hírek, a vállalati beszámolók, a cég története és küldetése, és egyéb fontos információk. A vállalat tevékenysége is sokkal részletesebben kerül bemutatásra a kollégákkal együtt, a szolgáltatások és a termékek is részletesebb leírásban érhetők el. Az elérhetőségeknél is részletesebb adatok vannak akár a kollégák is fel vannak tüntetve rajta.
Landing oldal
A landing oldal egy különálló weboldal, amelyre hivatkozásra kattintás után juthatunk el. Ezek a hivatkozások származhatnak a vállalkozás honlapjáról, reklámokról, Google ADS hirdetésekből, Facebook hirdetésekből vagy hirlevélből is. Céljuk a konvertálás, azaz minél jobb konverzió elérése, ezért erre is vannak tervezve. Nincs rajtuk menüpont amivel el lehet navigálni a landingoldalról. Csak az előre megtervezett útvonalon haladva a CTA gombokra kattintva tudunk tovább haladni. A konvertálás azt jelenti, hogy a látogatókból vevőt, vásárlót, ajánlatkérőt, hírlevél feliratkozót tudnak szerezni. Azért működnek jól, mert egy kiválasztott célcsoportba eső látogatókra írt célzott üzenetekkel találkoznak az emberek és tudatosan veszik rá őket a cselekvésre. További előnye, hogy célirányosan keresőoptimalizálható.
Sales oldal
A sales oldal kimondottan értékesítésre lett tervezve és optimalizálva. Célja az eladás, egy szolgáltatás vagy termék hatékony eladása. A figyelemfelkeltő címek a leírás és az ajánlat mellett megjelennek az UPSELL (felülértékesítés) és DOWNSELL (kisebb értékű ajánlat) ajánlatok is a végén a vásárlási és fizetési lehetőséggel. A sales oldal célja az értékesítés. Nem tartalmaz menüpontokat és aloldalakat. Kiemelt CTA (Call To Action) gombok segítségével lehet csak tovább menni a weboldalon.
Portfólió weboldal
A portfólió weboldalt elsősorban professzionális fotósok, építészek, designerek és modellek használnak. Jellemzőjük a nagyméretű és jóminőségű képek használata, a weboldal hangsúlyos részét a képek adják. A szöveg kevés vagy nem sok, és a címek és a kategóriák után a kép kiegészítéseként alkalmazzák.
Blog
A blogolás azaz a blog írás külföldön, főleg Amerikában terjedt el. A blog indítás a 2010-s években kezdett fellendülni és napjainkban egyre népszerűbb a tartalom marketing miatt. Sok blogger van és sok támában blogolnak. Sok ismert blog van a gasztronómia témában, népszerűek főzős blogok, az utazást és városokat bemutató blogok, az autós blogok, az informatikai blogok, a fotós blogok, és az üzleti blogok. A céges blogolás is növekszik, mert a cégek felismerték a blogolásban rejlő kitűnő lehetőségeket a látogatók és a leendő vásárlók eléréséhez.
Webportál, hírportál
A webportál olyan weboldal, ahol friss cikkek és hírek jelennek meg egy napilaphoz hasonlóan online változatban. A webportál egy tematikus honlap, ahol a tartalom jellemzően egy témában mutat be cikkeket és képeket. Ilyen a síelés témában készült sielők.hu, vagy kerékpár témában a ride.hu vagy a bikemag.
Webáruház
A webáruház vagy webshop olyan weboldal, amely termékek online kereskedelmét valósítja meg, a kínált termékeket az interneten keresztül online lehet megrendelni és akár bankkártyás fizetéssel kifizetni. Az online áruházak és webshopok száma évről-évre látványosan növekszik. A legismertebb webáruházak Magyarországon az Edigital, az Emag, az Alza és a Media Markt, az Alexandra, a Libri, és a Bookline. Legújabb és legkülönlegesebb webáruház a Tesla autógyár weboldala, ahol online lehet megrendelni az új Tesla elektromos autót.
Más weboldal fajták
Ezen kívül még már weboldal fajták is előfordulnak, amelyek besorolhatóak valamelyik kategóriába, de külön nem tértem ki rájuk. Az idő előrehaladtával folyamatosan fejlődik a webes technika a programozási módok, és gyorsabb, letisztultabb honlapok jönnek létre. Az online világ gyorsan fejlődik, ezért könnyen lehet, hogy újabb weboldal típusok is kialakulnak a jövőben.
Térj vissza később újabb cikkekért, és oszd meg a cikket!
Kérjen információt telefonon +36 30 280 8631 telefonszámon, vagy küldjön üzenetet!